جلوگیری از بارداری
جلوگیری از بارداری و راه های مختلف آن

جلوگیری از بارداری 

مسائل مربوط به جلوگیری ، از بزرگترین معضلاتی است که در جامعه کنونی خودنمایی می کند و همین مساله ، موجب ایجاد استرس و اضطراب در زوجین می شود ؛ در حالی که جلوگیری ، آداب و روش خاص خود را دارد و زوجین باید این مساله را به خوبی بدانند که چه زمانی باید از بارداری جلوگیری کنند و چه زمانی زوجه باید باردار شود .

یکی از مواردی که زوجین نباید از بارداری پیشگیری کنند ، ابتدای ازدواج است .جلوگیری کردن در همان سال اول ازدواج ، اشتباه محض است و در نهایت منجر به نازایی خواهد شد . علاوه بر آن ، اعصاب و روان زوجین پریشان می شود و دچار بسیاری از مسائل خواهند شد . دلیل آن این است که در ابتدای ازدواج بنا به اقتضای طبیعت انسانی خود ، دوست دارند زمانی که همبستر می شوند در نهایت درهم فرو روند ؛ ولی این شیوه جلوگیری ، آن ها را ملزم می کند در آن لحظه حساس از هم جدا شوند که تکرار این شیوه در سال اول زندگی ، عملاً موجب وارد شدن فشاری مضاعف به اعصاب و روان آن ها خواهد شد . بنابراین ، بهتر است در سال اول ازدواج جلوگیری صورت نگیرد و با عشق و علاقه ای وافر باهم همبستر شوند ، تا هر چه سریعتر خانم باردار و فرزندی زیبا و باهوش متولد شود .

کاندوم
کاندوم

همچنین ، پیشنهاد می شود زوجین در سال های ابتدای زندگی ، صاحب دو فرزند شوند و در سالهای بعد از بچه دار شدن جلوگیری کنند ، که آن هم اصول و روش خاص خود را دارد تا دچار استرس و اضطراب نشوند و از همبستری لذت ببرند . بهترین روش برای جلوگیری از بارداری ، این است که ابتدا همبستری عادی انجام گیرد و زمانی که زوج در شرف انزال است ، از کاندوم استفاده نماید . این بهترین و مطمئن ترین روشی است که می توان از بارداری پیشگیری کرد .

آقایان هنگام استفاده از کاندوم ، مراقب باشند پارگی و زدگی در آن ایجاد نشود . همچنین از روغن وازلین استفاده نکنند زیرا موجب پارگی کاندوم می شود ، ضمناً به تاریخ انقضای آن نیز دقت کنند ، اگر از تاریخ مصرف آن گذشته باشد ، احتمال پارگی زیاد است و نباید استفاده شود . روش دیگر ، استفاده از قرص های LD و HD  می باشد که در تعدادی از خانم ها اثرات ناگواری را بر جای می گذارد ، از جمله : تپش قلب ، استرس و اضطراب و بعضی از خانم ها در اثر استفاده از این نوع قرص ها ، دچار عدم تناسب اندام می گردند و قسمت پائین تنه آن ها بیش از حد چاق می شود .

راه دیگر جلوگیری از بارداری ، استفاده از AUD است که در دهانه رحم کار می گذارند . این دستگاه ممکن است با چاق و لاغر شدن شخص جا به جا شود و احتمال ابتلا به عفونت در بعضی از خانم ها را افزایش دهد .

روش دیگر ، این است که نوعی قرص را زیر پوست می کارند ، که مبتکر این کار کشور چین بوده و ممکن است برای ایرانی ها مناسب نباشد . در حقیقت بهترین روش برای جلوگیری از بارداری ، همان استفاده صحیح از کاندوم می باشد که می توان گفت مطمئن ترین روش است .

خوانندگان عزیز این مقاله دقت کنند ، پیشگیری از بارداری بسیار ساده است و نیاز نیست دچار استرس و اضطراب شوید و اعصاب و روان خود را درگیر این مساله ساده کنید . در حقیقت ، مزه زندگی همبستری است ، بنابراین سعی کنید از آن لذت ببرید و به آرامش برسید . بر اساس آنچه بیان شد ، جلوگیری در ابتدای ازدواج ، به دلائل زیر مطلوب نیست : 

1- دچار استرس و اضطراب می شوند ؛ 

2- موجب حساس و زودرنج شدن زوجین می گردد .

3- دچار اختلالات هورمونی می شوند و نطم در سیستم تولید مثل مختل می گردد ؛

4- دیواره رحم در زنان ضعیف و قدرت چسبندگی دیواره رحم ( آندومتر ) از حالت عادی خارج می شود ؛ 

5- زوج زوج دچار عصبیت های مختلف می شود و با کوچکترین مساله ای ، به هم میریزد و در تعداد و سلامت اسپرم اختلال ایجاد می گردد .

6- به همین خاطر ، نظم عادت ماهیانه در زوجه به هم می خورد و از حالت عادی خارج می شود ، همین موضوع موجب ناباروری و اضافه شدن استرس به آن می شود و این چرخه معیوب ادامه پیدا می کند ؛ 

7- به هم خوردن نظم قاعدگی در خانم ها موجب می شود دیواره رحم ضخامت طبیعی خود را از دست بدهد و لقاح انجام شده نتواند در دیواره رحم لانه گزینی نماید ؛ 

8- معمولاً این خانم ها ، برای تشخیص نوع بیماری تن به جراحی و نمونه برداری می دهند و مجبور به استفاده از داروهای هورمونی زیادی می شوند و در مجموع ناامیدی به سوی آنان خواهد آمد .

9- بعضی از خانواده ها هم وقتی که کمی سن آنان بالا می رود ، اصلاً دوست ندارند که باهم همبستر شوند و این کار را زشت و ناپسند می نامند .

10- در مجموع ، هر چیزی که از حالت طبیعی خارج شود ، عوارض عدیده ای را در بر خواهد داشت و انسان را به زحمت خواهد انداخت .

 

مقالاتی که شاید مایل به خواندن آنها باشید 

کاندوم ها و ۷ موردی که باید در مورد آنها بدانید

آسان ترین روش های جلوگیری از بارداری

عوامل مهم پیشگری از بیماری های مقاربتی

رازهای زیبا شدن فرزند در زمان بارداری

 

[rating_form id=”4″]