عوامل مهم پیشگری از بیماری های مقاربتی
عوامل مهم پیشگری از بیماری های جنسی

بیماری های جنسی

 پیشگیری بیماری های جنسی  بسیار مهمتر از درمان است و بهترین نتیجه را در بر خواهد داشت . اما بیشتر اوقات ، درمان در مورد خیلی از بیماری ها نتیجه مطلوبی ندارد ؛ پس ، بهترین و عاقلانه ترین روش ، پیشگیری است . نحوه پیشگیری از این نوع بیماری ها عبارتند از : 

1- شرم و حیا ، بهترین عامل پیشگیری از این نوع بیماری هاست .

2- تقویت مبانی اعتقادی و پایبند به اصولی بودن ، مانند : ازدواج و تشکیل خانواده می تواند به نحو احسن از این نوع بیماری ها پیشگیری نماید .

3- بی بند و بار نبودن و باری به هر جهت زندگی نکردن ، از ارکان مهم و اصولی برای جلوگیری از این نوع بیماری ها است .

4- تعریف محدوده برای آزادی و روابط ، چون آزادی زمانی با ارزش است که انسان را در مقابل خطرات مهم حفظ کند و هر لحظه با کسی بودن ، عامل شیوع این بیماری هاست .

5- در آداب و رسوم و فرهنگ خود نهایت دقت و توجه را داشته باشیم تا دچار چنین معظلاتی نشویم .

6- سعی کنیم این شعار پوچ و توخالی را از ذهن خود خارج کنیم که زنان با مردان برابرند و تن به هر کاری تن  ندهیم که در شان و مقام زن نیست .

7- معتقد بودن به مقام شامخ انسانی و ارزش قائل شدن برای زن و مرد که دارای کرامت انسانی هستند .

8- زن اگر مقام مادر بودن خود را درک کند ، هیچ نیرویی نمی تواند ارزش او را خدشه دار کند و او را به ذلت و بدبختی سوق دهد .

9- یکی از مهمترین علت هایی که موجب این نوع بیماری ها می شود ، عدم شناخت مناسب زن از خویشتن خویش است .

10- اگر زن قدر و منزلت خود را بداند ، هیچ موجودی نمی تواند او را استثمار کند و از او بهره کشی کند و او را به سوی منجلاب سوق دهد .

11- یکی از راه هایی که موجب این نوع بیماری ها می شود ، آمیزش با حیوانات دست آموز است .

12- رعایت نظافت و بهداشت فردی و اجتماعی در جامعه به خصوص بین زوجین ، یکی از مسائل مهم در پیشگیری بیماری های جنسی است .

13- مردانی که به اصالت خانواده معتقد نیستند و در زندگی خود با زنان خیابانی رابطه نا مشروع دارند ، از عوامل گسترش این بیماری ها محسوب می شوند . اینان ، بدون اینکه بدانند طرف مقابل دچار بیماری است ، با او همبستر می شوند و با همان وضعیت با همسر خود آمیزش می کنند و باعث انتقال بیماری به همسرشان می شوند .

14- بهترین راه پیشگیری از بیماری های جنسی ، داشتن تفکری عالی و انسانی است که شخص را پایبند خانواده می کند و به جای بی بند وباری ، عشق و صمیمیت بین زوجین حاکم می شود . این عشق است که انسان را به تعالی و نقطه اوج می رساند و انسان می تواند از زندگی خود نهایت لذت را ببرد و کامروا و با نشاط شود و آرامش داشته باشد .

بیماری های مقاربتی و عفونی دستگاه تناسلی ، انواع مختلفی دارند . عامل این بیماری ها ممکن است میکروب های عمومی یا میکروب ها و ویروس هایی که از طریق ارتباط جنسی منتقل می شوند ، باشند . انواع قدیمی این بیماری ها سفلیس و سوزاک است . اما امروزه بیماری های دیگری مانند ایدز و آنتی ژن هایی که از طریق رابطه جنسی منتقل می شود نیز مطرح است .

[rating_form id=”4″]