اهمیت ارضای جنسی همسران
اهمیت ارضای جنسی همسران

ارضای میل جنسی 

همان گونه که غریزه جنسی ، یکی از عوامل اساس در پیدایش خانواده و زندگی مشترک است ، همین غریزه در استمرار و استحکام خانواده نیز نقش مهمی دارد. اسلام آنقدر به مساله ارضای جنسی طرفین، عنایت دارد که در ضمن احادیثی که از طرف اولیای دین مطرح می شود ، به ظریف ترین مسائل درکسب لذت همراه با حفظ کرامت انسانی طرفین اشاره می کند. لازم به تذکر است که هیچ یک از منابع دینی ، به دلیل جمع بین حفظ حیای گفتاری و آموزش روابط مهم جنسی ، وارد جزئیات نشده اند و کلیات را نیز طوری بیان فرموده اند که ذهن می تواند جزئیات را تا حدودی زیادی برداشت نماید. باید در نحوه و کیفیت صحیح این رابطه دقت نمائیم ، تا شخصیت طرفین مخصوصا شخصیت زن در این راستا پایمال نشود و ارضای کامل حاصل شود و گرنه ارضای ناقص ، در برخی موارد موجب مشکلات زیادی اعم از جسمی و روانی و درگیری های طرفین در بخش های دیگر زندگی خواهدشد.

ارضای میل جنسی 

آمار های منتشر شده در زمینه طلاق ، حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از طلاق ها ، معلول عدم ارضای جنسی صحیح و متعادل این غریزه است .سرد مزاجی زنان یا مردان و یا بی اهمیتی به ارضای صحیح و طبیعی غریزه جنسی ، خانواده را در آستانه طلاق قرار می دهد .زوجین باید بدانند روابط زناشویی با ارضای غریزه جنسی فرق دارد. چه بسیارند افرادی که اقدام به عمل زناشوئی می کنند ، ولی بهیچ وجه غریزه جنسی آنان ارضا و اشباع نمی گردد .به عبارت دیگر ، تحقق ارضای جنسی تنها در ارتباط با برقراری روابط جسمی نیست ، بلکه احتیاج به آمادگی جسمی و روانی دارد.

نکته دیگر این است که ، رسیدن زن و شوهر به اوج لذت جنسی (ارگاسم)، یکی از علائم انجام شدن موفقیت آمیز جنسی است . هر چند همان گونه که آموزه های دینی و روان شناختی تاکید کردند ، کمال موفقیت در این گونه روابط ، به ادامه رفتارهای عاطفی با زن برای لحظاتی پس از آمیزش ، گره خورده

است. البته در رسیدن به اوج لذت جنسی ، که علامت آن انزال در زن و مرد است ، بین زن و مرد تفاوت وجود دارد و معمولاً مرد بسیار زودتر از زن به این مرحله می رسد. به همین خاطر بسیاری از مردان وقتی به انزال می رسند دست از کار می کشند ، در حالی که هنوز همسرشان به ارگاسم نرسیده است . رها کردن زن در این حالت باعث مشکلات جسمی زیادی ، از جمله بروز درد در ناحیه کمر و شکم ، برای زن می شود.

پس لازم است مرد به این نکته توجه کند و قبل از آمیزش ، همسرش را با تحریک کردن ، آماده این کار کند و همچنین تا رسیدن زن به اوج لذت جنسی ، او را رها نسازد.

[rating_form id=”4″]