پیدایش بیماری های جنسی و عوامل مهم به وقوع پیوستن آنها
پیدایش بیماری های جنسی و عوامل مهم به وقوع پیوستن آنها

پیدایش بیماری های جنسی 

یکی از مسائل خطرآفرین در یک رابطه جنسی ، ابتلا به بیماری های جنسی است که از جمله بیماری های شایع در جامعه امروزی محسوب می شود.برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری ها باید مسائل بهداشتی را رعایت کرد . بیماری های جنسی به آن دسته از بیماری هایی گفته می شود که راه اصلی انتقال و ابتلایشان مقاربت و نزدیکی است .

ریشه یکی از خطرناک ترین این بیماری جنسی یعنی ایدز ، به سال ها قبل زمانی که جنگ جهانی اول آغاز شد برمی گردد. در این جنگ ها کشور آلمان بیش از یک میلیون جوان خود را از دست داد ؛ دختران و زنان آلمانی دچار کمبود جنس مذکر شدند و همچنین سایر کشورهایی که در جنگ شرکت داشتند ، به چنین معضلی گرفتار شدند .

خداوند در نوع بشر غریزه ای زیبا به نام شهوت قرار  داده است تا نسل بشریت منقرض نشود . این غریزه جنسی بسیار زیبا و خوشایند است و لذت فوق العاده ای دارد . در حقیقت بعد از ایمان به خداوند سبحان ، لذت جنسی از لذت بخش ترین لذت هاست . این لذت هم مانند سایر غریزه های انسان باید تامین شود تا انسان بتواند آرامش و سکون پیدا کند ، در غیر این صورت دچار تزلزل فکری و روحی و روانی و جسمی خواهد شد و از حالت تعادل خارج می گردد.

زنان و دختران آلمانی ، به دولت آلمان پیشنهاد دادند اجازه دهد در این مورد مثل مسلمانان عمل کنند و یک مرد بتواند در یک زمان چند همسر داشته باشد ، ولی دولت المان چنین پیشنهادی را نپذیرفت. همین مساله موجب شد زنان ودختران ، برای اطفاء غریزه و نیاز جنسی خود ، رو به سوی حیوانات بیاورند و با انواع و اقسام حیوانات آمیزش کردند . در حقیقت آغاز بیماری های جنسی خطرناک دوران معاصر از همین نقطه است .

آری چنانکه میبینیم ، در جهان معاصر نوع جدیدی از برده داری و بهره کشی از زنان جایگزین برده داری و رسوم جاهلی گذشته شده است .در نظام سرمایه داری ، زن ابزار توسعه اقتصادی و جذب سرمایه است . جهانگردی س.ک..س به عنوان یک استراتژی توسعه ، تایلند ، کره جنوبی و فیلیپین را به مراکز قانونی این جهانگردی تبدیل کرده است .

عروس های سفارشی ” یا ” زنان مکاتبه ای ” ، به زنان و دختران کشورهای در حال توسعه هستند که توسط موسسات همسریابی برای مردان ثروتمند کشورهای صنعتی و توسعه یافته تهیه می شوند و به دلیل عدم فهم زبان محلی و عدم آشنایی با قوانین و فرهنگ محلی ، غالباً در مراکز فحشای غیر قانونی زندگی می کنند و در معرض انواع خشونت و سوء استفاده های جنسی ، جسمی و روانی قرار می گیرند .

به گفته مطبوعات ، در حال حاضر ” تجارت برده کشی نوین ” (روسپی گری ) ، بعد از قاچاق اسلحه ، دومین تجارت جنایت کارانه و پر رونق جهان است . آیا این ارزش زن در جهان هستی است ؟ آیا این پشتیانی حقوق بشر از زن است که دم از تساوی او با مرد می زنند ؟ آیا ارزش زن این است که چندین مرد به صورت فجیعی به او حمله ور شوند و از تمام بدن او سو استفاده کنند و کرامت انسانی او را پایمال کنند ؟

بنابراین ، اگر بخواهیم دقیقاً علت این بیماری ها را مشخص کنیم ، بای به عقب برگردیم و این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم که چه عواملی در به وجود آمدن این بیماری ها دخیل بوده اند . این عوامل عبارتند از :

پدید امدن بیماری جنسی 

1- بی بند و باری در زندگی

2- مقید نبودن به اصول و قانون در زندگی ؛

3- نداشتن اعقادات راسخ و محکم در زندگی مشترک ؛

4- وجود زنان فاحشه و مکان هایی برای ارتزاق این گونه زنان ؛

5- حاکم بودن آداب و رسوم جاهلی ، مثلاً در بین بعضی از اقوام و ملل رسم است که یک فردی غیر از همسر باید پرده بکارت عروس را ازاله کند ؛

6- قانونی شدن همجنسگرایی و ازدواج مرد با مرد یا زن با زن ؛

7- آمیزش انواع حیوانات اهلی با انسان و انتقال انواع بیماری ها از این طریق که موجب بسیاری از بیماری های جنسی می شود ؛

8- استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر نیز موجب بسیاری از بیماری های جنسی می شود ؛

بیماری هایی که از این طریق به وجود می آید عبارتند از : سوزاک ، سفلیس شانکر و همچنین ایدز. می توان گفت بسیاری از بیماری های جنسی در جامعه بشری ، از بی بند و باری و نداشتن اعتقادات درست و بی ایمانی ایجاد می شود و شیوع پیدا می کند .

عوارض بیماری های جنسی ، شیوع انواع بیماری های جنسی ، مانند معلولیت و بیماری های روحی و روانی ، مانند استرس ، اضطراب های روزمره و جنایت و خیانت به نسل آینده است که در حقیقت آن ها معلولی بیش نیستند .

با این کار ، اینگونه افراد نسل آینده بشریت را تخریب نموده و نابود می کنند ؛ چرا که اینگونه بیماری ها به صورت ژنتیکی در جامعه بشری رواج و از نسلی به نسل دیگر انتقال پیدا می کند . هدف انسان ، رسیدن به تعالی است نه تنزل و بد بختی .جای بسی تاسف است که امروزه به جای پیشگری از این بیماری ها آن را منتشر می کنند ؛ تنها و تنها علت این بیماری ها سودجویی گروهی در جهان می باشد که هدفشان رسیدن به ثروت بی منتهای کره زمین است و میخواهند نسل بشریت را با این کار نابود کنند و سایر مردم هم ندانسته به آنان کمک می کنند .

نکته دیگر در این زمینه ، اهمیتی است که اسلام برای رعایت نظافت و بهداشت قائل شده است و توجه به آن می تواند بسیاری از ناراحتی ها و بیماری ها را از انسان دور کند و زمینه پیدایش انواع بیماری های عفونی و خطرناک مقاربتی را از بین ببرد .

فراموش نکنیم هنگامی که اروپای رنسانس ، در فقر شدید فرهنگی گرفتار بود ؛ مسلمانان به خاطر عدم رعایت بهداشت و آلودگی های بیماری زای غربی ها ، در تعامل با آنها شدیداً احتیاط می کردند و معتقد بودند غربی ها چون به بهداشت فردی خود از جمله استحمام و شستن دست ها هنگام غذا خوردن و موارد دیگر توجه ندارند ، باید برای پیشگیری از بیماری های مسری و خطرناک از آنان دوری بجویند .

در همان حال ، مسلمانان حداقل روزی 3 تا 5 بار برای اقامه نماز دست و صورت خود را می شستند . حمام یک عمل بسیار پسندیده و مورد توجه مردم بود .حداقل 9 غسل در دین اسلام واجب شده که تمام بدن را از آلودگی ها پاک می کند . استحمام برای عبادت مستحبی ، عملی خوشایند و زیبا و تفریحی برای روح به شمار می رود . هرگز مسلمانی با لباس آلوده و نجس نمی تواند نماز بخواند و بدون وضو نمی تواند به کتاب آسمانی خود دست بزند .

نحوه طهارت بعد از اجابت مزاج در مسلمانان ( طهارت گرفتن با آب و بعد شستن دست ها در حالی که در غرب به وسیله کاغذ نرم و امثال آن صورت می گیرد ) ، هنوز هم نسبت به سایر ممالک غیر اسلامی به ویژه جوامع غربی ، یک برتری فرهنگی به شمار می رود .

[rating_form id=”4″]