ختنه پسران
نکات مهم در مورد ختنه پسران

ختنه پسران 

فواید ختنه : ختنه پسران یکی از سنت های حضرت ابراهیم (ع) می باشد . به طور طبیعی ، در زیر پوستی که آلت تناسلی کودک را می پوشاند ، دائماً ماده سفید رنگی ترشح می شود که البته این ماده چرک نیست و خاصیت نرم کنندگی دارد و مانع چسبیدن پوست به سر آلت می گردد . در موارد نادر ، عفونت مزبور مخصوصاً در نوزادان و شیر خواران موجب عفونت کلیه ها می شود .

آمار نشان داده است که عفونت ادراری در پسر بچه های ختنه نشده ، به مراتب بیشتر از پسرهای ختنه شده است ؛ بنابراین ، ختنه کردن از پیدایش عفونت دستگاه جلوگیری می کند . همچنین سرطان گردن رحم در زنان و سرطان آلت تناسلی در مردان ، در جوامعی که ختنه شده اند کمتر از جوامعی است که ختنه نشده اند. بعضی از کودکان اگر ختنه نشوند ممکن است پیوسته آلت خود را دستکاری کنند و این عمل عادت کودک گردد که موجب ناراحتی پدر و مادر می شود .

به طور خلاصه اهم فواید ختنه پسران به شرح زیر است : 

1-پسران ختنه شده ، از بهداشت بالاتری برخوردارند ؛

2- از عفونت های ادراری و کلیوی پیشگیری می کند . ( کاهش عفونت و تورم دستگاه تناسلی ) ؛

3- از بیماری های مقاربتی و احتمالاً سرایت فوری HIV جلوگیری می کند ؛

4- سرطان دستگاه تناسلی در مردان ختنه شده ، کمتر از سرطان در مردان بدون ختنه است ؛

5- زنانی که شوهرانشان ختنه شده اند ، کمتر در معرض ابتلا به سرطان دهانه رحم هستند ؛

6- لذت بردن بیشتر زن و مرد از رابطه جنسی 

بهترین زمان ختنه کردن 

اگر ختنه بعد از تولد یا در ماه های اول تولد انجام گیرد ؛ اولاً ، با بی حسی موضعی انجام می گیرد ؛ ثانیاً ، هزینه زیادی برای خانواده نخواهد داشت . مخصوصاً اگر بهداشت و نظافت بعد از عمل رعایت شود ، محل ختنه زودتر التیام می یابد . اگر در ماه های اول تولد انجام نشود ، در این صورت اثر بد روانی نیز بر کودک می گذارد ؛ چون او در سنین کودکی ( به ویژه 2 تا 3 سالگی ) نسبت به حفظ آلت تناسلی خود حساسیت دارد و چه بسا ختنه را تنبیه پدر و مادر در حق خود می پندارد و این تصویر کودک را آزرده می کند .

مشکلی که ممکن است ختنه کردن در ماه های اول تولد به وجود آورد ، زخم شدن نوک سوراخ آلت است که باید از پیدایش آن جلوگیری کرد . زخم شدن نوک سوراخ آلت نتیجه قنداق کردن نامناسب کودک است که موجب می شود آمونیاک از ادرار کودک ، با مجرای ادرار در تماس نزدیک باشد .

برای انجام ختنه فرزندتان ، به نکات زیر توجه کنید : 

1- انجام آن توسط پزشک ماهر ؛

2- انجام آن در بیمارستان مجهز ؛

مراقبت از کودک ختنه شده 

1- پوشک کودک را به محض کثیف شدن تعویض کنید ؛

2- روزانه ناحیه مورد نظر به آرامی با آب تمیز کنید ؛

3- از صابون ، پودر لوسیون و هر ماده دیگر تا خوب شدن کامل استفاده نکنید ؛

4- تا بهبودی کامل ، کودک را حمام نبرید ؛

هشدار به والدین در مورد ختنه 

هر زمان که می خواهید فرزند خود را ختنه کنید ، به این مساله توجه و دقت داشته باشید که پوست سر آلت نوزاد یا کودک را به آرامی به عقب ببرید ؛ اگر پوست کاملاً عقب رفت و سر آلت کودک واضح و مشخص شد ، می توانید او را توسط پزشک مربوطه ختنه کنید و بهترین روش ، استفاده از حلقه است . حالا اگر پوست سر آلت به آلت چسبیده باشد و اجازه ندهد سر آلت کاملاً بیرون آید ، در این مورد توجه داشته باشید ختنه بسیار خطرناک است . اگر در چنین شرایطی کودک ختنه شود ، آلت تناسلی وی رشد نخواهد کرد و وی از ازدواج و همبستری ناکام خواهد شد . کاری که والدین باید انجام دهند ، این است که صبر پیشه کنند و اجازه دهند تا پوست از سر آلت جدا شود ( لطفاً دقت کنید ) 

مطالبی که شاید مایل به خواندن آنها باشید :

چند نکته مهم در مورد بلوغ زودرس

آموزش مسائل جنسی به کودکان

چرا فرزندان در دوران نوجوانی،از والدین خود دور می شوند

[rating_form id=”4″]