سقط جنین
سقط جنین و وقایع ناگوار در زندگی بشریت

سقط جنین 

یکی از ناگوارترین وقایعی که ممکن است در زندگی زناشویی اتفاق بیفتد ، سقط جنین است . سقط جنین ، به معنای از بین بردن یک انسان است که ممکن است در آینده یکی از اثرگذارترین افراد در جهان هستی باشد . متاسفانه ، در جامعه کنونی این کار به راحتی انجام می شود و به عواقب ناگوار آن توجهی ندارند . باید توجه داشت ، از زمان انجام لقاح یعنی ترکیب اسپرم با اوول ، جنین تشکیل می شود ؛ زیرا دو موجود زنده باهم ترکیب شده اند و مراحل رشد و تکامل را در اندکی زمانی طی می کنند .

این ترکیب از لوله های رحمی وارد رحم می شود و در گودی های آن لانه می گزیند و جفت تشکیل می شود . بعد از آن ، جنین به رشد و نمو خود ادامه می دهد و بعد از چهارماهگی ، روح الهی بر وجود او دمیده می شود . در جامعه کنونی ، به اشتباه زیر چهار ماهگی را جنین محسوب نمی کنند و بر این اعتقاد هستند که اگر سقط شود اشکالی ندارد و تصور می کنند جنین هنوز به صورت خون است ؛ در حالی که در ترکیب اسپرم و اوول ، خونی وجود ندارد و این باور غلطی است بین مردم که شاید یکی از دلایل آن اشتباه در ترجمه واژه “علق” و ذکر معنای خون بسته برای آن باشد ، که از نظر قرآن کریم و علم طب ، تعبیر خون بسته صحیح نیست و هیچ موجودی از خون انسان خلق نمی شود .

از مطالبی که بیان شد به این نتیجه می رسیم که سقط جنین ، حتی زمانی که تشکیل شد ، گناه و مصیبت و حرام است و در هیچ حالتی جایز نیست و توبه جدی از آن لازم است و باید دیه سقط جنین پرداخت شود . کسانی که عمداً دست به سقط جنین میزنند ، در زندگی خیر نمی بینند و بسیاری از گرفتاری ها به سراغشان می آید و زندگی آنان مملو از مشکلات عدیده می شود ، مگر اینکه توبه کنند و دیه به فقرا بدهند تا انشاالله خداوند سبحان از سر تقصیراتشان بگذرد و زندگی آنها سرو سامان بگیرد . خیلی از مادران پس از سقط دچار بیماری های روحی و عذاب وجدان می شوند ، خواب های پریشان می بینند و آرامش خود را از دست می دهند .

اما یکی از علت های مهم سقط جنین ، رواج تاسف بار روابط نا مشروع در دنیا است ، که متاسفانه سریال هایی که از طریق کانال های ماهواره ای پخش می شود ، این فرهنگ و سبک زندگی آزاد و بی بند و باری را ترویج و جوانان و خانوده ها را به این سمت و سو ترویج می کند . استدلال این سریالها این است که چرا جنس مذکر آزاد باشد و هر کاری که دلش می خواهد انجام دهد و چرا ما زنان انجام ندهیم و آزاد نباشیم ؟ در حالی که جنس لطیف به نام زن ، باید بداند که دارای عفت و ارزش است و این ارزش را نباید رایگان در اختیار دیگران قرار دهد .

پیروی از چنین فرهنگ مبتذلی ، موجب می شود شرو و حیا در جامعه انسانی از بین برود و انسان هایی که از زنا و روابط نامشروع باردار میشوند ، ناچاراً اقدام به سقط کنند . نکته تاسف بار دیگر ، این است که کارتل ها و تراست های دارویی و سازندگان لوازم آرایش ، از جنین های سقط شده انواع مواد آرایشی را می سازند و بدتر اینکه در کشور چین ، جنین های سقط شده را به رستوران های مدرن میفروشند و در آنجا با این جنین ها ، سوپ درست می کنند و به قیمت گزافی به فروش می رسانند .

آیا اینگونه عملکرد ، برازنده موجودی به نام انسان است که باید اشرف مخلوقات باشد ، متاسفانه با این سبک زندگی و رفتار که در حال شیوع است ، هر کسی شرم و حیا داشته باشد را عقب افتاده می نامند و مورد تمسخر قرار می دهند و عنوان می کنند که انسان آزاد است و باید از زندگی اش لذت ببرد و خوش باشد ! پس عفت و حیا چه می شود ؟ نسل سالم چه عاقبتی پیدا می کند ؟ ارزش و مقام انسانی به کجا می رود ؟ آن مقام والای زن که بهشت زیر پای مادران است ، چه سرنوشتی پیدا می کند ؟

[rating_form id=”4″]

مطالبی که شاید مورد توجه شما قرار گیرد 

پیامدهای فیلم های مستهجن در زندگی زناشویی

ناهنجاری های جنسی و آسیب شناسی روابط زناشویی

رعایت بهداشت جنسی مختص خانم ها قبل و بعد از رابطه زناشویی