بهداشت قبل و بعد از رابطه جنسی  رعایت بهداشت جنسی برای خانم ها و آقایان ضروری و لازم است اما به دلیل اینکه دستگاه تناسلی خانم ها داخلی ست احتمال درگیری با عفونت های بیشتری را به خود اختصاص می دهد بنابراین خانم ها باید رعایت بهداشت جنسی قبل از رابطه جنسی را جدی بگیرند.
رعایت بهداشت جنسی مختص خانم ها قبل و بعد از رابطه زناشویی

 

رعایت بهداشت جنسی مختص خانم ها قبل و بعد از رابطه زناشویی

 

بهداشت قبل و بعد از رابطه جنسی 

 

رعایت بهداشت جنسی برای خانم ها و آقایان ضروری و لازم است اما به دلیل اینکه دستگاه تناسلی خانم ها داخلی ست احتمال درگیری با عفونت های بیشتری را به خود اختصاص می دهد بنابراین خانم ها باید رعایت بهداشت جنسی قبل از رابطه جنسی را جدی بگیرند.
☑ رعایت بهداشت جنسی خانم ها

•با توجه به اینکه عضو تناسلی خانم ها یک عضو داخلی ست و در رابطه جنسی مجرای ورودی به حساب می آید، رعایت بهداشت جنسی بر خانم ها و هم بر آقایان قبل از رابطه جنسی بسیار مهم است. چراکه عضو تناسلی خانم ها عضوی بسیار حساس می باشد. باکتری ها و قارچ ها با کوچک ترین بی دقتی می توانند آلت تناسلی زن را آلوده کنند. 
در برابر باکتری های آلوده کننده انواع دیگری وجود دارند که برای سلامتی مفیدند بنابراین باید به ترشحات دقت کنید، ترشحاتی که طبیعی هستند سفید و شفاف و بدون بو هستند در صورتی که ترشحات دیگر این خصوصیات را ندارند و به راحتی می توان آن ها را تشخیص داد. 

باید توجه داشت که رعایت بهداشت جنسی در خانم ها شامل: جلوگیری از عفونت ها مجاری ادراری و مهبلی، جلوگیری از بارداری ناخواسته، داشتن رضایت از رابطه جنسی می باشد.

☑ بهداشت جنسی خانم ها قبل از رابطه جنسی

• برای اینکه رابطه جذاب و لذت بخشی داشته باشید بهتر است قبل از رابطه جنسی بهداشت فردی را رعایت کنید. دوش گرفتن، شیو کردن موهای زائد، مسواک زدن از نکاتی هستند که قبل از برقراری رابطه جنسی باید رعایت کنید.

• از عطرها و خوشبو کننده ها استفاده کنید.

 قبل از رابطه جنسی حتما آب بنوشید تا مثانه کمی پر شود تا بعد از رابطه جنسی، به کمک ادرار بتوانید میکروب و باکتری ها را از بین ببرید. هنگام شستن خود باید از جلو به عقب این کار را انجام دهید تا از کشیده شدن میکروب ها از مقعد به مهبل جلوگیری کنید. 

• یکی از نکاتی که در بهداشت جنسی باید رعایت شود این است که خانم ها قبل از نزدیکی باید به قدر کافی تحریک جنسی شوند نه تنها با ملامسه و نوازش بلکه با حرف های عاشقانه و ابراز علاقه از طرف همسر.

 تحریک جنسی خانم ها قبل از برقراری رابطه جنسی هم برای راحت شدن آمیزش و هم برای لذت بیشتر موثر است. 

☑ بهداشت جنسی خانم ها بعد از رابطه جنسی

• باید بدانید به همان اندازه که رعایت بهداشت جنسی همان قدر که قبل از رابطه جنسی مهم است بعد از رابطه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

•  بعد از رابطه توصیه می شود حتما از سرویس بهداشتی استفاده و مثانه را خالی کنید. چرا که به هنگام عمل رابطه جنسی باکتری های کوچکی وارد اندام تناسلی می شوند و به دلیل گرمای محیط، مکان مناسبی برای رشد آن ها خواهد بود برای جلوگیری از رشد این باکتری ها و حفظ سلامت خانم ها باید بعد از رابطه جنسی مثانه را حتما خالی کنند. 
بنابراین توصیه می شود بین 20 دقیقه تا یک ساعت بعد از رابطه جنسی مثانه حتما خالی شود.

 بعد از رابطه جنسی برای رعایت بهداشت جنسی دوش گرفتن توصیه شده که باعث پاک کردن بدن از تمام آلودگی هاست. از نظر اسلامی هم تاکید شده بر غسل کردن، غسل جنابت بعد از هر نزدیکی واجب است. 

•علاوه بر این ها باید به تغذیه خود نیز اهمیت دهید و بعد از رابطه جنسی مواد غذایی دارای پرو بیوتیک مصرف کنید.

•به لباس زیری که استفاده می کنید نیز دقت کنید برخی از لباس های زیر به دلیل جنسی که دارند مانند نایلون یا پلی استر جلوی تبادل هوا را می گیرند و بعد از رابطه جنسی باعث رشد میکروب ها می شوند.

 بعد از رابطه جنسی برای خشک کردن آلت تناسلی از سشوار استفاده کنید با اینکار از ایجاد بیماری های عفونی و قارچی جلوگیری می کنید.

[rating_form id=”4″]