همسر ایده آل بودن
رازهای روانشناسان برای ایده آل شوهر بودن

ایده آل شوهر بودن 

برای انکه زندگی زناشویی از شادی و نشاط لازم برخوردار باشد ، زن در برابر شوهر باید اصولی را رعایت کند . شما خانم محترم در صورتی که این اصول را رعایت کنید ،ایده آل شوهر خواهید بود و شیفته شما خواهد شد و تا آخر عمر عاشقانه دوستتان خواهد داشت .

اغلب مردها تصور می کنند ، زنها ذاتاً همین طور هستند و با چنین شخصیتی به دنیا آمده اند و به همین دلیل هیچ کاری برای تغییر این جنبه از شخصیت انها نمی توانند انجام دهند ؛ ولی باید توجه داشت ، شاید دلیل اینکه یک زن نمی تواند در مورد احساساتش با همسرش حرف بزند شخصیت او نیست ، بلکه ممکن است تفکر نادرست چنین فاصله ای را میان زن و شوهر ایجاد کرده باشد .

تا زمانی که شما فکر می کنید صحبت کردن از احساسات برای یک مرد ، یک مشکل بزرگ است ، قطعاً نمیتوانید آنطور که باید به او نزدیک شوید و با نفوذ کردن در احساساتش حرف دلش را هم بشنوید . مردان هم در مورد احساسات خود حرف می زنند و هم با زبان بی زبانی آن را به ما نشان می دهند .

فقط کافی است ، زبانشان را بشناسید تا حرف دلشان را بفهمید . البته گاهی اوقات مردها فکر می کنند اگر بعضی مشکلات را با همسرشان در میان نگذارند و یک تنه آن را حل نکنند ، مردانگی شان بیشتر می شود . آنها دوست دارند گاهی شخصیت فداکار زندگی شما و یک شوهر ایده آل باشند ؛ یعنی برای حل یک مشکل بزرگ دیر به خانه بیایند و به شما بگویند که سر کار بوده اند .

خانم های عزیزم به این توصیه ها توجه کنند و نتیجه اش را خیلی زود ببینند : 

در رفتار خود بازنگری کنید 

توجه داشته باشید همسر نمونه ، کسی نیست که تمام مسئولیت های زندگی را به دوش بگیرد ، مدام مراقب همسرش باشد و حتی به جای او فکر کنند . یکی از بزرگترین خطراتی که رابطه زوجین را تهدید می کند ، این است که زن در جایگاه مادر قرار می گیرد . علاقه زیاد در ابتدای نامزدی و عقد ، باعث می شود شما مدام در کنار یکدیگر باشید و از هم حمایت و مراقبت کنید .

این مساله با توجه به این که زنان به طور ذاتی مراقبت کننده هستند ، باعث می شود گاهی نامزد یا همسرشان را مثل کودک ببینند و در جایگاه مادر او قرار بگیرند . همچنین او را سرزنش نکنید و زیاد غر نزنید ؛ یادتان باشد همسر شما فردی بالغ است ، بهتر است زیادی مراقبش نباشید .

یک هفته خود را زیر نظر بگیرید . اگر تعداد رفتارهای مادرانه تان زیاد است ، یک یا دو مورد از رفتارهایی که بیشتر از شما سر می زند را انتخاب و روی تغییر آنها تمرکز کنید .

برای ایده آل شوهر بودن ، مدام به او زنگ نزنید 

اگر میخواهید ایده آل شوهر شوید : مردانی هستند که می گویند از اینکه همسرشان هر 10 دقیقه یکبار تلفن می زند و یا پیامک می فرستد کلافه شده اند ، از اینکه در تمام طول روز همسرشان زنگ می زند و مکان آنها را چک می کند اذیت می شوند ، از اینکه باید برای هر چیز کوچکی جواب پس بدهند احساس نا امنی می کنند .

قبل از اینکه بخواهید برای چندمین با در طول روز به همسرتان زنگ بزنید ، کمی فکر کنید که آیا کار شما آنقدر مهم است که بخواهید سر کار با او صحبت کنید ؟ مردها وقتی مشغول کاری هستند ، توجه بیش از اندازه را دوست ندارند . ممکن است در ابتدا درباره تماس ها و توجهات بیش از اندازه همسرشان اعتراضی نکنند ، ولی به مرور کلافه می شوند و حتی گاهی با روشهای متفاوت سعی می کنند از جواب دادن طفره بروند . یادتان باشد ، بعضی اوقات به او زمان بدهید که گاهی شما را نداشته باشد و دلش برای شما تنگ شود .

برای ایده آل شوهر بودن ،زن زندگی باشید تا حسش را به شما بگوید 

یک راز بزرگ در مورد مردان این است که آنها معمولاً نه دوست دارند خیلی رمانتیک و احساساتی باشند و نه این که احساسات شان را کاملاً پنهان و سرکوب کنند . یک مرد برای اینکه از احساساتش حرف بزند ، باید در مقابل همسرش احساس امنیت کند . او باید فکر کند ، احساساتش برای شما ملموس و قابل پذیرش است و بدون این که در موردشان قضاوت کنید ، آنها را می شنوید . در بسیاری مواقع مردها فکر می کنند با همسرشان زبان مشترکی ندارند و حرف زدن از احساسات شان به قیمت یک سوء تفاهم بزرگ تمام می شود . یادتان نرود که مردها از قضاوت شدن متنفرند .

اگر همسرتان فکر کند که بیان احساساتش می تواند شروع یک جنگ خانگی باشد ، قطعاً روی آنها سرپوش خواهد گذاشت . یادتان نرود که مردها از این که احساساتی که به زبان می آورند بعدها به عنوان یک مدرک جرم علیه شان استفاده شود می ترسند .

آنها معمولاً فکر می کنند ، یک حرف ساده می تواند روزها در ذهن شما پرورش پیدا کند و زندگی را از این که هست سخت تر کند . به همین دلیل ممکن است ترجیح دهند ، ترسهایشان از روزهای سخت زندگی ، مشکلات زندگی ، مشکلات مالی ، مسائل کاری و حتی اختلافشان با شما را بیان نکنند تا فاصله میان شما را بیشتر نکند .

برای ایده آل شوهر بودن ،به معنی رفتارهایش توجه کنید 

مردها ترجیح می دهند ، احساساتش را از طریق حرکات و رفتارهایشان به شما نشان بدهند ، البته منظور این نیست که هیچ وقت از زبان یک مرد ” دوستت دارم ” را نمی توانید بشنوید ؛ اما اگر فکر می کنید او قرار است هر روز با یک دسته گل به خانه بیاید و بعد از سلام این جمله را بگوید ، در اشتباهید .

اگر همسرتان عاشقتان باشد ، در بیشتر شدن تلاش و انگیزه اش برای پیشرفت ، مراقبت از شما ، میلش برای تفریح و … نشان داده خواهد شد .از نظر یک مرد ، عشق یعنی تلاش بیشتر برای ساختن یک زندگی آرام تر که در آن بتواند بدون دغدغه و با آرامش در کنارش بماند .

پس اگر او در کارش پیشرفت می کند ، اگر سعی می کند عادت های که شما دوست ندارید را کنار بگذارد ، اگر به فکر پس انداز یا خرید خانه ای بهتر است یا این که برای مسافرت برنامه ریزی می کند ، به زبانی یعنی دوستتان دارد .

حرف های شوهرتان را باور کنید 

بر خلاف زنها که برای نشان دادن احساس خود برنامه می ریزند یا نارضایتی شان را به زبان بی زبانی می گویند ، مردها خیلی ساده آنچه را در دل دارند نشان می دهند . در اغلب موارد ، دل و ذهن آنها یکی است و اغلب مردها دلیلی نمی بینند با نشان دادن احساسات دروغین همسرشان را فریب دهند . اگر مرد شما می گوید دوستتان دارد یا همانطور که گفتیم ، در رفتارهایش این را نشان می دهد ، پس حتماً دوستتان دارد .

حمایتش از شما در حضور دیگران را ببینید 

شیوه ای که او در میان جمع با شما برخورد می کند یکی از مهمترین نشانه هاست . آیا در مقابل برخوردهای نادرست دیگران از شما حمایت می کند ؟ یا اینکه وقتی دوست شکست خورده اش از زندگی تلخ و همسر ناسازگارش می گوید ، او دلداری اش می دهد و می گوید که همه زنان اینطور نیستند و همسر خودش را مثال می زند ؟ آیا بعد از مهمانی از شما قدردانی می کند و به خاطر این که در مقابل دیگران او را سربلند کرده اید از شما تشکر می کند ؟ در اینصورت مطمئن باشید او عاشق شماست.

در مقابل جمع از او بد نگویید 

مردها دوست ندارند جلوی جمع از آنها بد بگویید . یادتان باشد تنها چیزی که دیگران باید از شما و زندگی شخصی تان بشنوید ، این است که چقدر همسر خوبی دارید و در کنار هم خوشبختید . مردتان را تحسین کنید و مطمئن باشید که او همیشه قدردان خواهد بود .

به رازهایش نزدیک نشوید 

راه نزدیک شدن به یک مرد ، کنکاش در گذشته اش نیست . باید بپذیرید آدم ها برای زنده بودن به تعداد کمی راز احتیاج دارند .اجازه بدهید برخی از گوشه های گذشته اش برای او ، مثل یک راز باقی بماند . مطمئن باشید تا آنجا که که برایش ممکن باشد از زندگی گذشته اش برایتان حرف خواهد زد ؛ اما اگر در مواردی سکوت می کند ، نباید او را به دروغگویی متهم کنید یا با قهر و فشار او را مجبور به فاش کردن رازهایش کنید .

زندگی او از زمانی که با شما آشنا شده متعلق به شماست ، پس بگذارید گذشته در گذشته باقی بماند . اگر این راه را بروید ، می توانید اعتماد او را بیشتر به سمت خودتان جلب کنید . همچنین اگر به مرد خود اعتماد دارید ، همیشه به حیطه خصوصی اش وارد نشوید و بگذارید با این تصور که بخشی از زندگی و اتفاقاتش را به تنهایی مدیریت می کند ، احساس بهتری پیدا کند .

رازدار باشید 

در بعضی مواقع هم مردها به خاطر ترس از فاش شدن رازها و حتی همین احساسات ساده برای دیگران ، دوست ندارند در موردشان برای شما حرف بزنند . آنها فکر می کنند که ابراز عشق ، دعواهای بزرگ و کوچک ، مشکلات و خوشی های زندگی در یک چشم به هم زدن به دیگران مخابره می شود و روی قضاوتشان تاثیر می گذارد . به همین دلیل ترجیح می دهند به جای حرف زدن ، آنها را در دل خود نگه دارند و با شما قسمت نکنند .

بیش از حد آرایش نکنید 

بیشتر مردها دوست ندارند همسرشان ناخن های بسیار بلند داشته باشند ، یا موهای مصنوعی بگذارند ، یا بیش از اندازه آرایش کند . آنها چهره طبیعی زنانه شما را بیش از هر چیزی دوست دارند . یک چهره طبیعی بیشتر از هر چیزی برای مرد جذابیت دارد و چیزهای بیشتری را به او می گوید . شاید بگویید همه مردان به یک زن عمل کرده و آرایش کرده بیشتر توجه می کنند ، اما باور کنید آنها چهره زنانه شما را بیشتر دوست دارند . در غیر اینصورت با شما ازدواج نمی کنند .

برای ایده آل شوهر بودن بچه ها را مقابل او قرار ندهید 

به بچه ها یا دهید ، به پدرشان احترام بگذارند ؛ از قدیم گفته اند ” احترام امام زاده را ، متولی نگه می دارد ” . حفط احترام شوهر توسط شما ، مهمترین نکته در آموزش این احترام است . البته مواردی که بچه ها برخورد اشتباهی دارند ، نوع برخورد شما و نشان دادن ناراحتی به اندازه و به شکل صحیح ، می تواند از تکرار آن جلوگیری کند .

به خانواده اش احترام بگذارید 

حتی اگر با خانواده همسرتان اختلاف نطرهای زیادی دارید و سابقه خوبی نیز در رابطه شما با آنها وجود ندارد ، باز سعی کنید به آنها احترام بگذارید و همسرتان را برای قطع رابطه با آنها تحت فشار نگذارید . احترام به خانواده همسر ، در واقع احترام به خود او نیز هست . اگر خاطرات تلخ زیادی دارید ، فقط همین نکته را در ذهن داشته باشید که لازم نیست عاشق آنها باشید اما می توانید برخوردی انسانی و محترمانه با آنها داشته باشید ؛ رابطه ای که در نهایت به نفع شما نیز خواهد بود .

[rating_form id=”4″]

مطالبی که شاید مایل به خواندن انها باشید 

رازهای مگو که روانشناسان به آقایان نمی گویند برای اینکه همسر ایده آل باشند !

نکات مهم در مور کاهش میل جنسی و ایجاد رغبت در میان همسران

وظایف مشترک زوجین در قبال یکدیگر