توصیه به مادران باردار 
توصیه هایی برای مادران باردار

مادران باردار 

توصیه به مادران باردار را به شرح زیر بیان می کنیم : 

1- درد لگنی خفیف و غیر حاد در این دوران طبیعی است ، چرا که بار سنگینی توسط مادران باردار حمل می شود که تمام سیستم بدنش را تحت تاثیر قرار داده است .

2- یک توصیه به مادران باردار اینکه : برای رفع ترک های ناشی از بارداری که بروی پوست ایجاد می گردد ، باید بعد از زایمان مراقبت نمایید و روغن ریتون خوب میل کنید . ترک ها را با روغن شترمرغ چرب کنید و شکمتان را ببندید .

3- توصیه دیگر به مادران باردار اینست که : برای جلوگیری از بزرگی شکم بعد از زایمان ، مصرف روغن خوب ، بستن شکم ( البته نه خیلی محکم ) و چرب کردن شکم با روغن زیتون توصیه می گردد 

4- ماساژ روغن بادام شیرین روی شکم مادر باردار پیش از 4 ماهگی ، یکی از شیوه های پیشگیری از ترک پوست شکم است .

5- توصیه مهم به مادران باردار :فعالیت برای حاملگی زیان آور نیست ، اما باید در این دوران از انجام کارهای سنگین و جابه جا کردن وسایل سنگین پرهیز نمود .

6- مادران باردار نباید خود را خسته کند و در فواصل کار روزانه ، لازم است مدتی استراحت کند .

7- مادران باردار باید توجه کنند که به پشت خوابیدن ، به علت چسبیدن رحم به ستون فقرات ، موجب وارد آمدن فشار به بند ناف می شود و مکن است باعث پاره شدن آن گردد . برای جا به جا شدن هنگام خواب باید ابتدا بنشینند و بعد به سمت دیگری که می خواهند ، بخوابند و از غلتیدن بپرهیزند ، زیرا موجب پیچیدن بند ناف به دور گردن جنین خواهد شد .

8- پرهیز از غم و اندوه در تمام دوران بارداری ، خصوصاً در زیر یک و نیم ماه و بالای هشت ماه باید مورد توجه باشد ؛ زیرا دیده شده که بیشتر کودکان مبتلا به امراض روحی ، بیماری خود را از مادرشان به ارث برده اند .

9- مادران باردار که زایمان طبیعی انجام می دهند ، شیردهی بهتری خواهند داشت . همچنین به لحاظ روانی ، مادرانی که زایمان طبیعی انجام می دهند ، تعلقات عاطفی قوی تری نسبت به فرزندشان دارند .

10- برای جلوگیری از تنگی نفس ، شب ها سر و گردن مادران بادار را مقداری بالاتر از بدنتان قرار دهید و سعی کنید به پهلوی چپتان بخوابید .

توجه : 

 با توجه به مسائل بیان شده و دقت و توجه در مطالب فوق به نتیجه زیبایی می رسیم که خانمی که می خواهد مادر شود و از فرزند سالمی برخوردار شود باید به دو چیز توجه کامل داشته باشد . 

الف : از آرامش و سکون زیبایی قبل و بعد از بارداری برخوردار باشد ؛

ب :  در طول 9 ماه بارداری بهتر است از رژیم غذایی مناسب و سلامت جسم و روح بهرهمند باشد تا بتواند فرزند سالمی را به جامعه بشری تحویل دهد .

[rating_form id=”4″]