ناحیه تناسلی در مردان
چند نکته بسیار حیاتی مرتبط با مراقبت از ناحیه تناسلی مردان

ناحیه تناسلی در مردان

ناحیه تناسلی در مردان  ، قسمتی از بدن است که آقایان معمولاً حساسیت بیشتری برای محافظت از آن به خرج می دهند . به همین علت ، این عضو از بدن نیاز به مراقبت های ویژه دارد . همه ما از اهمیت استفاده از کاندوم در برخی موقعیت های خاص آگاهیم ، اما مراقبت صحیح از آن لزوماً به همین جا ختم نمی شود.در اینجا نکاتی را عنوان می کنیم که به شما کمک می کنند به بهترین شکل از این عضو مهم نگهداری کنید .

ناحیه تناسلی در مردها
ناحیه تناسلی در مردها

اصلاح ناحیه تناسلی در مردان

برای خیلی از مردها ، اصلاح و نظافت آلت تناسلی یک بخش ساده از برنامه مراقبتشان است .اصلاح آلت و زدن موهای آن ، فوایدی دارد ؛ و بهترین روش استفاده از نوره ( واجبی ) است .

ارتقای نظافت ، کاهش رطوبت ، تحریک کننده بودن از نظر جنسی ، بالا بردن حساسیت حین نزدیکی ، تسهیل معاینه پوست و بزرگتر جلوه دادن آلت مهمترین فواید اصلاح منظم آلت تناسلی است . توصیه می شود از تیغ یا ماشین های اصلاح که لبه تیز و برنده ای دارند به جهت امکان ایجاد جراحت و عفونت استفاده نکنید . برای خیلی از خانم ها ، آلت مردانه اصلاح شده بسیار تحریک کننده است .

شستشوی ناحیه تناسلی در مردان

آلت تناسلی ، عضو بسیار حساسی است و طی همه مراحل مراقبتی باید این نکته را خوب به خاطر داشته باشید . شستشوی ساده با آب گرم و در صورت لزوم یک صابون ملایم ، برای این منظور کافی است . حتماً پس از شستشو محل را خوب خشک کنید . هم شستشوی زیاد و هم شستشوی کم موجب بروز بالانیت ( التهاب سر آلت تناسلی ) می شود . اگر احساس ناراحتی در این قسمت کردید ، از مصرف صابون های عطر دار یا ژل ها و مایع های شستشوی بدن خودداری کنید و به جای آن از آب نمک یا سرم فیزیولوژیک استفاده کنید .

پوشیدن لباس جدید یا پودر لباسشویی جدید هم ممکن است موجب بروز ناراحتی شود . اگر این ناراحتی ادامه پیدا کرد حتماً به پزشک مراجعه کنید .

معاینه ناحیه تناسلی در مردان 

مردها ، باید به طور منظم آلت تناسلی خود را معاینه کنند تا وجود سرطان بیضه یا عفونت های احتمالی را تشخیص دهند . هیچ قانون خاصی برای آن وجود ندارد ، اما یکبار در ماه به نظر کافی می رسد . برای معاینه آلت تناسلی برای بررسی سرطان بیضه ، توصیه های زیر را در نظر داشته باشید : 

یکبار در ماه ، پس از حمام هر دو بیضه را تک تک بررسی کنید . با هر دو دست ، بیضه را بین شصت ها و انگشتانتان گرفته و آرام آن را بغلتانید . وجود هر گونه غده سفت یا برآمدگی را بررسی کنید و آن را از نظر تغییر اندازه ، شکل یا همسانی بررسی کنید . دقت کنید اپیدیدیم ( قسمتی از مجرای منوی که در پشت بیضه قرار دارد و به وسیله مجاری باریکی به آن مربوط است ) یا رگ های خونی و طناب اسپرماتیک را با غده سرطانی اشتباه نگیرید .

معاینه آلت تناسلی نه تنها به تشخیص غدد سرطانی کمک می کند ، بلکه راه خوبی برای تشخیص عفونت ها و بیماری هایی است که از طریق جنسی منتقل می شوند .

هشدارها در مورد ناحیه تناسلی در مردان

هشدارهای زیادی برای بیماری هایی که از نظر جنسی منتقل می شوند وجود دارد ، از این رو در معاینات خود خوب دقت کنید و بدانید که برخی از این بیماری ها می توانند هیچ نشانه و علامتی نداشته باشند . در چنین مواردی ، باید با همسر خود ، رک و واضح گفتگو کنید . اگر وی به چنین بیماری هایی مبتلا شود ، ممکن است شما بدون اینکه بدانید این بیماری را به او منتقل کرده باشید .

در زیر ، به برخی از علائم و نشانه های این نوع بیماری ها اشاره می کنیم : 

  • خارج شدن ترشحاتی از آلت تناسلی که این ترشح می تواند غلیظ و زردرنگ یا رقیق و خیلی روشن باشد ؛
  • تغییر بو یا رنگ مایع منی ؛
  • وجود خون در مایع منی یا ادرار ( تیره رنگ ) ؛
  • احساس درد هنگام ادرار یا انزال ؛
  • احساس درد در ناحیه لگن ؛
  • زخم های سفلیسی ( زخم های قرمز رنگ بدون درد ) بر روی دستگاه تناسلی ، مقعد و زبان 
  • برآمدگی هایی به رنگ گوشت یا قرمز رنگ ، جوش یا زخم روی آلت تناسلی که ممکن است خارش داشته باشد یا نداشته باشد ؛
  • ایجاد زگیل یا برآمدگی های مشابه به رنگ گوشت روی ناحیه تناسلی .

علاوه بر این ، بسیاری از بیماری هایی که از طریق رابطه جنسی منقل می شوند ، به ویژه عفونت های ویروسی مثل HIV یا تبخال ، علائمی شبیه علائم آنفولانزا دارند ( گلودرد ، تورم غدد ، تب یا بدن درد شدید ) که می توانند جزو علائم اولیه این بیماری ها به حساب آیند . و آخر اینکه ، اگر چیز غیر عادی مشاهده کردید ، نترسید . جوش های مروارید شکل دور دیواره سر آلت جای نگرانی ندارد . به همین ترتیب ، جوش یا ناراحتی های ایجاد شده به خاطر اصلاح کاملاً طبیعی هستند . اگر اطمینان ندارید ، بهترین کار این است که قبل از هر چیز به پزشک مراجعه کنید تا ببینید که چه چیز طبیعی و چه چیز غیر طبیعی است .

صبر کردن بد ترین کاری است که می توانید انجام دهید . یادتان باشد همه مردها آلت تناسلی دارند . پس اگر به چیزی شک کردید حتماً به پزشک مراجعه کنید . عموماً ، اکثر این بیماری ها بر اثر ارتباطات جنسی با غیر همسر یا عدم رعایت بهداشت فردی است . پس سعی کنید که مورد اول را از ذهن خود خارج کنید و سپس به نظافت شخصی خود اهمیت دهید .

 

 

[rating_form id=”4″]