ویار
ویار در مادران باردار چیست ؟

ویار 

ویار ، حالت های خاصی است که معمولاً مادران باردار در ماه های اول به آن مبتلا می شوند . خداوند ، در قرآن کریم بیان شگفتی دارند و می فرمایند : دین شما ، فطرت شماست . ولی اکثر شما این مطلب را نمی دانید . اگر عزیزان دقت کرده باشند ، زمانی که خانمی باردار می شود و بوی غذای پخته به مشام وی می رسد ، مادر دچار تهوع می شود و بالا می آورد چرا ؟ 

علت اصلی ویار در خانم های باردار ، این است که جنین ، نسبت به غذای پخته عکس العمل نشان می دهد و دوست ندارد از غذایی تغذیه کند که با فطرت الهی وی مغایرت دارد .

بنابراین ، از عکس العمل نوزاد متوجه می شویم که غذای پخته خصوصاً غذاهای سرخ شده و بودار ، برای مادران باردار اصلاً مناسب نیست و بهترین روش این است که از غذاهای طبیعی و خام استفاده شود ، تا مادر از این معضل نجات پیدا کند .

بهترین رژیم غذایی برای مادران باردار که ویار دارند ، از این قرار است و با استفاده از این رژیم ، ویار آنان کنترل می شود و به راحتی این دوران را سپری خواهند کرد : 

1- زن باردار ، روزانه چند لیوان شربت عسل همراه با لیمو ترش تازه و یخ فراوان را به آرامی و جرعه جرعه میل کند .

2- در صورت داشتن حالت تهوع ، بهتر است از کپسول های خالی 250 میلی گرم استفاده کنند و تا نصف کپسول را با زنجبیل آسیاب شده پر نمایند و در طول روز 2 تا 3 عدد از آن کپسول را با شربت عسل و یخ میل کنند .

3- در صورت تمایل به غذا ، بهتر است یک کاسه سالاد فصل را با لیمو ترش تازه و روغن زیتون و کمی نعناع خشک میل کنند و خوب بجوند .

4- در این دوران ، بهتر است مادر از میوه جات رسیده و شیرین که در یخچال کاملاً خنک شده ، میل کند .

5- یکی دیگر از غذاهایی که برای مادر باردار و در حال ویار مناسب است ، نکتار میوه جات با عسل و یخ است که روزانه چند لیوان به آرامی میل کند .

6- اگر ویار مادر کنترل شد و اشتها به غذا پیدا کرد ، بهتر است از غذاهای پخته گیاهی با روغن زیتون میل کند .

7- مادران باردار ، بهتر است در این حالت مقداری آجیل خام مانند مغز بادم ، پسته ، فندق ، گردوی پوست کنده و نارگیل با خرما یا انجیر استفاده کنند ، تا دچار کمبود مواد پروتئینی نشوند .

8- به مادران باردار توصیه می شود که همیشه همراه خود مغز بادام خام با انجیر یا خرما داشته باشند و هنگام ضعف و یا نیاز میل کنند .

9- به مادران باردار توصیه می شود که معده خود را پر نکنند و به جای سه وعده ، پنج وعده غذا به مقدار کم استفاده کنند .

10- یکی از توصیه های مهم برای مادران باردار ، این است که از تنوع غذایی مناسبی برخوردار باشند تا تمام مواد را بدن مادر دریافت نماید تا خود دچار کمبود نشود که بعدها دچار بیماری یا خدای ناکرده افسردگی شوند .

بنا به مراتب ، توجه داشته باشید غذای اصلی مادر باردار برای کنترل ویار در طول بارداری ، غذای خام و گیاهی است که اگر مادر رعایت نماید به راحتی این دوران را سپری خواهد کرد .

[rating_form id=”4″]