سرطان پستان 
نکات بسیار مهمی که در مورد سرطان پستان باید بدانید

سرطان پستان 

سرطان پستان ،متاسفانه در دنیا و همچنین ایران ، این بیماری به وفور مشاهده می شود ، ولی شیوع این بیماری در جوامع غربی نسبت به جامعه مسلمانان بیشتر است  پستان از قسمت های بسیار حساس و لطیف بدن زنان است و با راه رفتن دچار لرزش و تکان های محرکی می شود . یکی از از مهمترین و موثرترین دلایل این بیماری ، استفاده از انواع شیرینی جات و قهوه و کاکائو می باشد .

در حقیقت ، این بیماری دو نوع عمده دارد : اول بیماری های خوش خیم پستان و دیگری بیماری های بدخیم پستان . اما بیماری بدخیم پستان به چهار گروه عمده تقسیم می شود که از درجه 1 شروع می شود تا درجه 4 . بسته به درجه بدخیمی ، عمل مستکتومی انجام می شود که پسان بیمار را کاملاً بر می دارند و همچنین غدد لنفاوی اطراف پستان و زیر بغل را تخلیه می کنند . سپس شیمی درمانی و در آخر هم رادیوتراپی انجام می شود ، یعنی محل جراحی را زیر برق گذاشته تا بیماری را از بین ببرند .

در شیمی درمانی و رادیوتراپی عموماً حال بیمار بد و دچار ریزش مو و حالت تهوع می شود و اشتها به غذا را از دست می دهد و فاکتورهای خونی وی با این نوع درمان کاهش می یابد .

زمانی که این بیماری را مورد بررسی دقیق علمی قرار می دهیم ، علت بیماری به خوبی مشخص می شود ، عواملی که این بیماری را در جامعه مسلمانان ایجاد می کند عبارتند از : 

1- حرص خوردن و عصبی شدن های بی مورد و بی دلیل ؛

2- تغذیه نادرست و ناسالم که موجب یبوست می شود ؛

3- استفاده از غذاهای بی محتوا و بی ارزش مانند انواع فست فود ها 

4- استفاده از انواع شکلات های کاکائوی تلخ و شیرین که محرک بسیار خوبی است برای انواع بیماری های پستان در زنان (خصوصاً در غرب ) ؛

5- استفاده بیش از حد از فرآورده های حیوانی مانند : گوشت و سرخ کردنی ها که عمده غذای ما ایرانی ها را تشکیل می دهد ؛

6- نداشتن آرامش در زندگی و عصبی شدن های بی مورد و به هم ریختگی اعصاب و روان در طول زندگی ؛

7- داشتن یبوست مزاج و مشکلات متعددی که در سیستم گوارش بیمار ایجاد می شود و مسائل را دو چندان می کند ؛

8- آلودگی هوا که بسیاری از بیماری ها را ایجاد و سوخت و ساز بدن را مختل می کند و غذا به خوبی هضم و جذب نمی شود ؛

9- داشتن استرس و اضطراب که امروزه گریبانگیر اکثر مردم است ؛

10- ازدواج نکردن ، جوانان به خاطر نداشتن شغل و مهمتر از همه اعتماد نداشتن ، ازدواج نمی کنند و همین موضوع موجب بیماری می شود ؛

11- شاغل شدن خانم ها و داشتن استرس و اضطراب کار و درس که موجب شیوع این بیماری در بین زنان و دختران می شود ؛

12- امروزه خانم در اوایل زندگی آموزش دیده اند که بچه دار نشوند و همین مساله مهمی است که موجب انواع بیماری های سیستم تولید مثل در بانوان می شود .

در حقیقت دو عامل مهم وجود دارد که موجب همه بیماری ها ، خصوصاً بیماری های پستان می شود و آن افکار غلط و تغذیه نا مناسب است . پس سعی میکنیم که این دو عامل را در زندگی اجرا کنیم ؛ یکی ، تفکر صحیح و دیگری ، تغذیه مناسب تا همیشه سالم زندگی کنیم .

سرطان پستان-2
سرطان پستان-2

حال چگونه با این بیماری سرطان پستان مقابله کنیم 

در واقع هر بیماری علتی دارد و بیماری یک معلول است و بهترین روش برای از بین بردن بیماری ، از بین بردن علت آن است و اگر علت را از بین ببریم ، بیماری که یک معلول است خود به خود از بین می رود . علل بیماری عبارت است از :

1- در زندگی از عقل و منطق استفاده کنیم تا از احساسات .

2- از غذاهایی استفاده کنیم که خداوند برای ما آفریده است .

3- از فرآورده های حیوانی استفاده نکنیم و در خوردن آن ها زیاده روی نکنیم تا مساله ای ایجاد نشود . 

4- بیشترین غذاهای روزانه ما گیاهی باشد و از یبوست مزاج دوری کنیم که ام الامراض ناراحتی های گوارشی است .

5- از غذاهای فست فود و تبلیغی به هیچ وجه استفاده نکنیم تا دچار کسالت نشویم و خود را گرفتار نکنیم .

6- از خوردن تنقلات مصنوعی و موجود در بازار پرهیز شود که بیشترین مواد تشکیل دهنده آن ها مواد شیمیایی است .

7- این بیماران نباید از فرآورده های حیوانی و لبنی استفاده کنند ، زیرا موجب عود بیماری می شود .

8- داشتن آرامش و نشاط موجب می شود بسیاری از بیماری های پستان از بین برود .

9- برای از بین بردن هر نوع بیماری ، سعی کنیم ضمیر ناخداگاه خود را از هر مساله ای پاک کنیم تا هر چه سریعتر به نتیجه مطلوب برسیم .

10- داشتن فعالیت های فیزیکی و ورزش و نرمش ، موجب می شود بیماری به مرور از بین برود و سلامتی و نشاط خود را به دست آوردیم .

11- برای هر چه سریعتر به نتیجه رسیدن ، بهتر است از جوانه گندم روزانه 7 قاشق غذاخوری همراه با سالاد فصل با لیموترش تازه و روغن زیتون میل کنید تا زودتر به نتیجه برسید .

12- داشتن نشاط و شادابی و استفاده از غذاهای خام گیاهی و ورزش و نرمش و همچنین افکار مثبت و سازنده ، موجب می شود بسیاری از بیماری های صعب العلاج از بین برود و شخص سلامتی و نشاط را به راحتی به دست آورد .

سرطان پستان-3
سرطان پستان-3

با رعایت مسائل فوق ، بیماران می توانند به راحتی بر مسائل و مشکلات ایجاد شده فائق آیند و هر چه سریعتر به نتیجه مطلوب برسند و سلامتی و نشاط خود را به دست آورند و با آرامش و سکون به زندگی خود را ادامه دهند . همانطور که بیان شد ، می توان به جرات بیان کرد که همه بیماری ها دو علت بیشتر ندارند و آن دو عبارتند از : افکار غلط و دیگری تغذیه نامناسب .

پس با رعایت دو مورد بالا ، همیشه از سلامتی و نشاط خوبی برخوردار باشید و از زندگی خود نهایت لذت را ببرید و با نشاط زندگی کنید . بسیاری از بیماری های رایج امروز نتیجه استرس و اضطراب است و یکی از مهمترین علت های این حالت مربوط به نوع تغذیه می باشد که متاسفانه جزو عادت های خو گرفته مردم شده است .

بیایید ترک عادت کنید تا سلامتی خود را به دست آورید و طعم زیبای سلامتی و نشاط را به چشم خود ببینید و از زندگی لذت ببرید .

[rating_form id=”4″]