خودارضایی
راه های ترک خودارضایی

ترک خودارضایی

ترک خودارضایی:  این نوع بیماری ، یکی از بیماری های خطرناک و خانمان سوز است ، که اگر کنترل نشود و از آن جلوگیری نگردد ، شخص سلامتی جسم و روح خود را از دست می دهد و دچار عوارض بسیاری خواهد شد . حال روش هایی را بیان می کنیم تا بیمار مبتلا به این کسالت از این حال و هوا رهایی پیدا کند و به سر منزل مقصود برسد : 

روش های ترک خودارضایی 

1- ابتدا شخص مبتلا ، تصمیم بگیرد از این کار دست بردارد . همیشه هم به یاد داشته باشد که تصمیم دارد این عمل را ترک کند . به دیگر سخن ، پشیمانی بعد از عمل را به یاد داشته باشد .

2- هر وقت به فکر این فکر افتاد به خود بگوید الان خدا من را می بیند و یادش باشد در مقابل چه کسی می خواهد گناه کند .

3- سعی کند دائماً وضو داشته باشد و از ذکر خدا ولو در دل غافل نشود .

4- بهتر است به مرور این نوع تفکر را از ذهن خود بیرون کند و هر کاری که او را به فکر این کار می اندازد آن کار را سریع ترک کند .

5- به آرامی ورزش و نرمش سبکی را شروع کند و به مرور آن را افزایش دهد . یکی از ورزش هایی که توصیه می شود ، شنا می باشد که بسیار مفرح و نشاط آور است .

6- تنهایی ، کلید اقدام به استمناء است . لذا نباید تنها بماند . از بودن در مکان های تنها خودداری کند و وقتی به حمام و دستشویی می رود ، از نگاه کردن به بدن عریان خود اجتناب کند و بعد از شستشو ، حمام را سریع ترک کند .

7- پیشنهاد می شود ، مدتی موهای زائد بدن خصوصاٌ زهار ، ازاله نشود و همین مساله موجب کم شدن اشتیاق به این کار خواهد بود .

8- بهتر است یک روز در میان وقتی هوا مساعد است ، دوش آب سرد بگیرد تا اعصاب آرامی داشته باشد .

9- روزانه 7 قاشق غذاخوری جوانه گندم را همراه سالاد فصل با لیموترش تازه و روغن زیتون بکر قبل از غذا میل کند .

10- برای کنترل و پیدا کردن حال مساعد و داشتن آرامش و سکون ، بهتر است هفته ای دو روز ، روزه بگیرد تا اشتیاق به این کار کم شود . اگر قادر به روزه گرفتن نیست ، غذای خود را به حداقل برساند و وعده غذایی ظهر را نخورد .سعی کند به هنگام خواب شکم او بیش از حد معمول پر نباشد .

11- توصیه می شود از تصاویری که محرک است ، پرهیز کند و به مطالعه و ورزش مشغول شود . هرگاه مورد هجوم افکار جنسی واقع شد ، باید بلافاصله از مکان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شود و خود را به کاری سرگرم کند . در این زمینه گفت و گو با دوستان ، مشارکت در برنامه های جمعی بسیار مفید است .

12- به مرور غذاهای ممنوعه را از رژیم غذایی روزانه حذف کند تا بسیاری از مسائل خود به خود از بین برود . 

13- نباید پرخوری کند و بیش از حد معمول غذا میل نماید . همچنین از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود .

14- یکی از موثرترین روش ها برای این نوع بیماران ، کم خوری است و بهتر است ریزه خواری نکند تا اشتیاق به این کار را از دست بدهد .

15- نباید ادویه جات تند و محرک استفاده کند تا آرامش خوبی به دست آورد . همچنین از خوردن مواد غذایی محرک مانند خرما ، پیاز ، تخم مرغ ، گوشت سرخ شده و غذاهای چرب پرهیز کند .

16- از هر صحنه ای که او را تحریک می کند ، اجتناب و آن صحنه را ترک کند . از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان و نگاه کردن به مناظر ، فیلم ها و تصاویر تحریک کننده خودداری نماید .

17- شب ها تنها نخوابد و یا در جایی بخوابد که فرصت انجام این عمل نباشد . قبل از خواب مطالعه کند و با لباس کامل بخوابد .

18- هرگز به رو نخوابد و بعد از بیدار شدن ، سریعاً رختخواب را ترک نماید .

نتیجه گیری 

برای ترک خودارضایی : اتخاذ تصمیم و داشتن همت و عمل به مسائل بیان شده ، می تواند به راحتی این کسالت را از افرادی که به این نوع بیماری مبتلا شده اند ، نجات دهد . یکی از مهمترین مسائلی که این افراد باید در نظر داشته باشند ، این است که راه حل را در ازدواج نبینند و تا این معضل از بین نرفته و از نظر روحی و روانی ، سلامت خود را به دست نیاورده اند ، بهتر است فکر ازدواج را از سر بیرون کنند .

متاسفانه بعضی از این افراد ، قبل از اینکه این عمل ناپسند و خانمان سوز را ترک کنند ، مبادرت به ازدواج می کنند و فکر می کنند اگر ازدواج کنند ، این گرفتاری از بین خواهد رفت ، در حالی که اشتباه بزرگی مرتکب می شوند و یکی از کسالت هایی که بعد از ازدواج پیش می آید ، زودانزالی این نوع افراد می باشد که زندگی غیر قابل تحمل می شود و زن نمی تواند این حالت را تحمل کند و به ناچار و به مرور ناسازگاری آغاز می شود و در نهایت منجر به جدایی و طلاق می شود . پس بهترین و عاقلانه ترین روش این است که ابتدا این معضل را مهار و سپس اقدام به ازدواج و تشکیل خانواده نمایید ، تا مساله ای برای شما پیش نیاید .

 

[rating_form id=”4″]