زودانزالی مردان
دلایل بسیار مهم ایجاد زودانزالی در مردان

انزال زودرس یا زودانزالی

انزالی که بر خلاف میل شخصی و بدون کنترل او ( معمولا کمتر از 2 دقیقه ) و در بیش از 90 درصد روابط اتفاق میفتد را انزال زودرس یا زود انزالی گویند ، به گونه ای که فرد از زمان انزال و کیفیت رابطه ناراضی است و این نارضایتی می تواند یک طرفه یا دو طرفه باشد . مساله زودانزالی به عوامل متعددی بستگی دارد که در جامعه کنونی ، مقدمات آن بسیار افزون و فراوان است ، از جمله استرس ، اضطراب، عصبی شدن ، حرص خوردن و استفاده از انواع غذاهای آماده و فست فود و امثال آن که روز به روز به تعداد آن ها افزوده می شود .

انزال زودرس ، از مسائلی است که هم برای مرد و هم برای زن می تواند مشکل ساز باشد و آن ها را از رسیدن به اوج احساس لذت جنسی محروم سازد . چه بسیارند مردانی که به دلیل انزال زودرس همواره در برابر شریک جنسی خود احساس شرم می کنند و به همین دلیل ارتباط جنسی آن ها به جای لذت بخش بودن ، ناراحت کننده است .

به طور طبیعی ، مدت زمان لازم برای اینکه یک مرد به ارگاسم برسد بین 3 تا 10 دقیقه (بسته به سن و شرایط جسمی فرد ) متغیر و به طور متوسط 5 دقیقه برای مردان جوان است .

هر چند بیشتر آقایان تمایل دارند مدت زمان بیشتری تا رسیدن به ارگاسم داشته باشند ؛ ولی زمان ارگاسم اصلاً مهم نیست و کیفیت ارگاسم به ویژه همزمانی ارگاسم طرفین ، از اهمیت برخوردار است . اگر دو طرف به طور همزمان به ارگاسم برسند حتی اگر مدت کمی نزدیکی کرده باشند ، در آن صورت آمیزش موفقی داشته اند .

زودانزالی ، در اصل بیماری محسوب نمی شود و می توان گفت این وسواس فکری افراد و اضطراب از داشتن یک رابطه با کیفیت است که منجر به بروز این اختلال می شود ، لذا کاهش اضطراب و حفظ آرامش در کنار کنترل بدن و احساسات با تمرین بیشتر بهترین روش برای پیگیری و درمان این مشکل است .

از همه بهتر و مهمتر ، اضافه کردن عشق بازی به رابطه جنسی است که اگر با حرکاتی چون نوازش ، سینه ، لاله گوش و کلوریتوس ( چوچوله ) و استفاده از کلمات عاشقانه در هنگام آمیزش همراه شود ، دیگر مشکلی به عنوان زودانزالی و عدم رضایت جنسی بروز پیدا نمی کند .

دلایل بروز انزال زودرس در مردان

مهمترین عامل ایجاد و تشدید انزال زودرس در مردان ، اضطراب است . اضطراب در حین آمیزش ، احساس گناه یا افسردگی می توانند موجب انزال زودرس شوند . نباید فراموش کرد مسائل روحی و روانی و استرس های شغلی و خانوادگی تا حد بسیار زیادی در بروز مشکلات جنسی موثر هستند و می توانند منشاً اصلی ناتوانی جنسی در آقایان و بی میلی یا کاهش یا کاهش میل جنسی در آقایان و بی میلی یا کاهش میل جنسی در خانم ها باشند .

فاصله زیاد بین روابط جنسی و ایجاد زودانزالی

وقتی احساسات جنسی بین زوجین متراکم شود و بین زمان رابطه ، فاصله طولانی ایجاد شود ، معمولاً کنترل یکباره این احساسات سخت و منجر به انزال زودرس می شود . بنابراین ، یکی از علل نسبتاً شایع انزال زودرس ، تعداد روابط زناشویی اندک است که باید به آن توجه کرد .

تجربه جنسی کم و زودانزالی

بیشتر افراد در اوایل زندگی زناشویی دچار این مشکل می شوند و به مرور زمان با تجربه بیشتر مشکل رفع می گردد .

اختلالات هورمونی و نقش آن در زود انزالی

مشکلات هورمونی ، از جمله عواملی هستند که منجر به انزال زودرس می شود .به عنوان مثال اختلال در عملکرد غده تیروئید ، می تواند از دلایل انزال زودرس باشد . در برخی مردان تنها نشانه پرکاری تیروئید ، انزال زودرس است . حدود نیمی از مردان مبتلا به پرکاری تیروئید ، از انزال زودرس رنج می برند .

نقش ابتلا به بیماری ها در به وجود آمدن زودانزالی

دچار شدن به برخی بیماری ها ، اختلال جنسی ایجاد می کند . سر دسته این بیماری ها ، عفونت یا التهاب پروستات است که در اصطلاح به آن پروستات می گویند . این بیماری با بزرگ شدن پروستات که در سنین 50 سالگی به بعد شروع می شود ، متفاوت است . مردانی که مبتلا به عفونت یا التهاب پروستات هستند ، ممکن است دچار انزال زودرس شدید شوند .

به طور کلی ، بیماری های مختلف باعث بروز مشکلات جنسی می شوند که از جمله آن ها می توان به مشکلات هورمونی ، بیماری های عصبی ، بیماری های روانی ، مشکلات غدد درون ریز ، دیابت ، بیماری های قلبی-عروقی و حتی تاثیر داروهای مختلف مصرفی بیمار اشاره کرد.

 

[rating_form id=”4″]