تعیین جنسیت
تعیین جنسیت با روش تغییر میزان گلوکز در ترشحات رحمی

تعیین جنسیت 

تعیین جنسیت : در هنگام تخمک گذاری ، میزان گلوکز در ترشحات مخاطی دهانه رحم افزایش می یابد . بالا رفتن مقدار گلوکز در ترشحات دهانه رحم به جذب اسپرماتوزویدها کمک می کند و از آنجا که اسپرماتوزوئید پسر از قدرت تحریک بیشتری برخوردار است ؛ مناسب بودن ترشحات دهانه رحم بیشتر به نفع اسپرماتوزوید پسر است .

بنابراین ، استفاده از میوه های شیرین محتوی گلوکز در روزهای تخمک گذاری ، محیط را برای جلب اسپرماتوزوئید پسر (y) ، مناسب تر می کند . با توجه به این که قند خون به سرعت بالا می رود ؛ استفاده از این روش در همان روزهای تخمک گذاری ، می تواند اثر بخش باشد . برخی از غذاهای که گلوکز رحم را افزایش می دهند عبارتند از : عسل ، نبات ، غلات صبحانه شیرین شده ، هویج ، سیب زمینی پخته ، کشمش ، نان گندم سفید ، نوشیدنی های شیرین و … بدبهی است ، زنی که تمایل به دختردار شدن دارد ، باید در ایام نزدیکی مصرف این خوراکی ها را به حداق برساند . به عبارت دیگر رژیم غذایی کم انرژی که حداقل کالری ، مواد معدنی و مغذی داشته را داشته باشد ، به احتمال بیشتری به تولد نوزاد دختر منجر می شود و بر اساس ، مادرانی که می خواهند پسردار شوند ، باید از رژیم گرفتن در زمان هایی که تصمیم به بچه دار شدن دارند پرهیز کنند . 

استفاده همزمان از روش های فوق توصیه می شود :

تعیین جنسیت با روش زمان بندی مقاربت 

برای استفاده از روش زمانبندی ( تعیین زمان تخمک گذاری ) ، بهتر است ابتدا خصوصیات تخمک در خانم ها و اسپرم در آقایان را مرور کنیم :

چنانچه که می دانیم ، خانم ها در اواسط عادت ماهیانه خود ، یک یا چند تخمک که از نظر جنسی فقط X  یا دخترزا است ، تولید می کنند .در مقابل ، آقایان دارای دو نوع اسپرم X و Y هستند و در واقع این مرد است که جنسیت سلول تخم را تعیین می کند . بدین ترتیب ، اگر تخمک X با اسپرم X لقاح یابد ؛ سلول تخم ، مونث می شود و اگر تخمک X با اسپرم Y لقاح یابد ؛ سلول تخم ، مذکر می شود . تخمک ، یک سلول درشت است که حدود یک دهم میلی لیتر قطر دارد و با چشم غیر مسلح هم قابل مشاهده است . حرکت آن بسیار کم و سنگین است و در شرایط رحم ، می تواند حدود 72 ساعت زنده بماند .

از طرف دیگر ، اسپرم X آقایان دارای سر بیضی است و نسبت به اسپرم Y آنها درشتر و سنگین تر است و حرکت کمتری دارد ، اما طول عمر آن بیشتر است . اسپرم Y کوچکتر و سریعتر است و دارای دم بلندتری است ؛ سر آن نیز گرد است ، ولی طول عمر آن کوتاهتر و بسیار کم جان تر است . اسپرم های Y نسبت به محیط اسیدی بسیار حساسند و در این محیط ها سریعاً از بین می روند ، ولی اسپرم های X در این محیط ها مقاومت بیشتری دارند .

حاصل پیش فرض فوق ، این است که اگر مقاربت در حوالی زمان تخمک گذاری صورت گیرد ، پسر به دنیا خواهد آمد ؛ چرا که در زمان تخمک گذاری ، ترشحات دهانه رحم از همیشه قلیایی تر ، رقیق تر و ارتجاع پذیر تر است و حرکت اسپرم های Y را بسیار سهل و آسان می کند . اما اگر مقاربت 3 تا 4 روز بعد یا قبل از تخمک گذاری اتفاق بیفتد ، شانس پسر شدن جنین به شدت کاهش می یابد و احتمال دختر دار شدن زیاد می شود . در واقع ، اگر لقاح تا 48 ساعت قبل از تخمک گذاری انجام شود ، 80 درصد احتمال دارد که فرزند ، دختر شود و در صورتی که این اتفاق درست همزمان با تخمک گذاری انجام گیرد ، 80 درصد احتمال پسردار شدن وجود دارد .

معمولاً در روز تخمک گذاری و حتی 48 ساعت پس از تخمک گذاری ، PH  واژن قلیایی است ، برای همین توصیه می شود در این زمان برای پسردار شدن اقدام شود ، اما بعد از سپری شدن این زمان ، PH واژن به مرور اسیدی تر می شود و این ، امتیاز مثبتی برای دختر دار شدن است . پس اگر می خواهید دختردار شوید حداکثر تا 48 ساعت قبل یا از 48 ساعت بعد از تخمک گذاری آمیزش داشته باشید .

 

[rating_form id=”4″]