ناهنجاری جنسی 
ناهنجاری های جنسی و آسیب شناسی روابط زناشویی

ناهنجاری جنسی 

ناهنجاری های جنسی :

کسانی که از ناهنجاری جنسی رنج می برند ، در زندگی خود انواع شکست ها را تجربه می کنند و به دلیل داشتن افکاری پریشان که صرفاً آب و رنگی جنسی دارد ، به خود و جامعه ای که در آن حضور دارند صدمات جبران ناپذیری می زنند . ناهنجاری های جنسی ، معمولاً متاثر از عدم تعادل بین نیازهای جنسی و ارضای آنها و نیز افکاری بیمارگونه می باشد که به طرق مختلف در زندگی افراد نمایان و باعث ناهنجاری های بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی می گردد . شرایط محیطی و نبود آموزش های صحیح باعث گسترش روز افزون افراد مبتلا به این عارضه شده است .

از مهمترین نشانه های ناهنجاری های جنسی که مهمترین آسیب برای روابط سالم زناشویی است ، می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

چشم چرانی :

چشم چرانی و خیره شدن هوس آلود به صورت مستمر به جنس مخالف و بر انداز کردن قسمت های مختلف اندام افراد در معابر ، اماکن عمومی و میهمانی ها و تعریف و تمجید از آن اندام ها در ذهن 

اینگونه افراد ، با نگاه های سنگین خود موجبات ناراحتی دیگران را فراهم می کنند و سبب ناامنی اجتماعی می گردند . انسانی که از سلامت فکری برخوردار است ، هیچگاه به خود اجازه نمی دهد جنس مخالف را کالایی برای لذت بخشی و هوسرانی به شمار آورد . یک انسان متمدن ، تا قبل از ازدواج خویشتن داری می نماید و امیال جنسی و ارضای آنها پس از ازدواج ، فقط محدود به همسرش می کند .

همچنین ، داشتن افکار مداوم پیرامون برقراری رابطه جنسی ویا متلک و مزه پرانی های جنسی از ویژگی های این افراد است . کسانی که بیش از حد و به صورت همیشگی در ذهن خود به مساله رابطه جنسی می پردازند ، گویی چیز مهمتری در زندگی انها وجود ندارد .

خودارضایی
خودارضایی

خود ارضایی :

خود ارضایی ، یعنی عمل وسواس گونه لذت بردن از خود و ارضای جنسی بدین شیوه که می تواند یکی از نشانه های سادیسم جنسی باشد 

دیدن فیلم های مستهجن : بازدید تصاویر ، فیلم ها و سایت های غیر اخلاقی ، گپ های جنسی در چت روم ها ، که خود ارضایی و برخی خیال پردازی های جنسی همانند رابطه جنسی گروهی ، برقراری روابط جنسی غیر متعارف همراه با صدمه رساندن و جراحات به خود یا طرف مقابل از آن نتایج است .

روابط متعدد با دیگران : تمایل به برقراری جنسی با افراد گوناگون با وجود داشتن همسر ، خیانت و تنوع طلبی ، رابطه جنسی با روسپیان ، تجاوزات جنسی ، برقراری تماس بدنی و چسبیدن به دیگران در محیط هایی مانند مترو ، اتوبوس و ..

همجنس بازی :

همجنس بازی ، که عبارت است از برقراری روابط جنسی با همجنس خود .

آرایش غلیظ و خودنمایی :

آرایش های بسیار غلیظ ، استفاده از لباس های تحریک کننده و نامناسب به قصد توجه و ظاهر سازی هایی که جاذبه جنسی را به نمایش بگذارند .

الکل و مواد مخدر :

حاکم شدن سبک زندگی غیر اسلامی و سبک زندگی غربی در رفتار از جمله روآوردن به مشروبات الکلی و مواد مخدر 

این آسیب ها ، دارای عوارض کوتاه مدت و طولانی مدت فردی و اجتماعی است از جمله : تقلیل قوه ، تفکر ، عارضه های عصبی و روانی ، افزایش بیماری های جنسی ، افسردگی ، برهم خوردن روابط و شکست در ازدواج ، نا امنی اجتماعی ، طرد شدگی و رواج روابط نامشروع .

راه حل این مشکلات نیز در درجه اول ، تقویت ایمان و ارتباط با خدا و روی آوردن به معنویات ، زدودن افکار نا معقول جنسی ، کنترل و پالایش تصورات ذهنی ، مطالعه و بالا بردن سطح آگاهی ، ازدواج هوشمندانه و زندگی عاشقانه ، ورزش و فعالیت های بدنی ، شرکت در فعالیت های سالم اجتماعی ، برقراری ارتباط با افراد سالم و یافتن دوستان مفید است . نباید فراموش کرد نگاه عادلانه به روابط جنسی ، به ویژه از ناحیه مردان و بی توجهی به آموزه های دینی در پوشش و رفتار و روابط با نامحرمان از سوی زنان ، می تواند آسیبی جدی به شمار آید .

[rating_form id=”4″]