درد اولین رابطه جنسی
مشکلات جنسی در روابط زناشویی

مشکلات جنسی 

رابطه جنسی ، یکی از نعمت های خدادادی است که برای ادامه زندگی لازم است و بدون آن زندگی تشکیل نمی شود. این رابطه جنسی است که می تواند باعث دوام یک زندگی و یا شکست در آن شود و خوشبختی و بدبختی زندگی نیز در گرو همین مسئله است ، چون رضایت جنسی مهمترین عامل تداوم یک زندگی است .

تداوم یک رابطه مهم و حساس مانند روابط زناشویی ، نیاز به مراقبت و توجه زیادی دارد و صرفاً با انتخاب درست همسر ، خوشبختی تا آخر عمر در قلب ما احساس نخواهد شد . بر همین اساس آگاهی از مشکلات و اختلالات جنسی توسط زوجین ، اهمیت ویژه ای دارد.

مشکلات جنسی اشکال مختلفی دارد . به طور کلی هر مسئله جنسی یا عاطفی که مانع شود زن و شوهر به یک رابطه رضایت بخش دو جانبه زناشویی دست یابند ، نوعی مشکلات جنسی است . اگر چه به دلیل مسائل فرهنگی و اجتماعی ، نمی توان آمار مناسبی از مبتلایان به مشکلات جنسی در مردان و زنان در کشورمان ارائه کرد ؛ اما واقعیت این است که این روزها بسیاری از زوجین از این اختلالات رنج می برند ، بی آنکه بتوانند را علاج صحیح و مناسبی برای آن پیدا کنند .

صحبت کردن علمی از مسائل و مشکلات جنسی ، یک ضرورت اجتماعی است . بیشترین مشکل در کشور ما ، نحوه برخورد ما مشکلات جنسی و زناشویی و دیدگاه حاکم در این خصوص است که متاسفانه از منظر یک موضوع پست و شهوانی به آن توجه می شود ؛ حال آنکه اگر اختلالات جنسی به درستی تشخیص و درمان نشود ، نه تنها خود بیمار ، بلکه همسر و اطرافیان وی دچار آسیب های جبران ناپذیری خواهند شد.

اسلام نیز ، لزوم توجه به مسائل جنسی را مهم دانسته است . زن و مردی که عاشقانه کنار هم زندگی می کنند ، اگر دوست داشتن و عشقشان واقعی و خاصانه باشد ، این عشق ، جلوه ای از همان عشق الهی برای رسیدن به کمال و خوشبختی است . مشکلات جنسی بین زوجین همیشه وجود داشته ، اما نه به شکل و شدت امروزی .

نشانه های مشکلات جنسی

مشکلات جنسی شایع در مردان ، به 3 دسته کلی قابل بخش است ؛ اختلال در میل جنسی ، اختلال در نعوظ و اختلال در انزال ، خود 3 نوع شایع دارد که عبارتند از : انزال زودرس ، انزال دیررس و عدم انزال . انزال زودرس شایع ترین اختلال جنسی در مردان است

تقریبا از هر 3 نفر مرد ، یکی از آنها دچار انزال زودرس است . انزال زودرس ، می تواند ضمن ایجاد مشکلات زیاد در روابط زناشویی ؛ تبعات اجتماعی و خانوادگی شدیدی نیز داشته است باشد و افزون بر اختلال در روابط زن و شوهر ، به جدایی انجامد .

مهمترین نشانه های مشکلات جنسی در مردان عبارت است از :

1- فقدان میل جنسی ، خیال پردازی جنسی ؛

2- ناتوانی در حفظ حالت نعوظ ؛

3- ناتوانی در رسیدن به اوج لذت جنسی با وجود تحریک های مناسب ؛

4- توانایی رسیدن به اوج لذت جنسی با وجود تحریک های مناسب

5- زود انزالی ( مشکل کنترل زمان ارگاسم و انزال ) ، به طوری که پس از رابطه ، به سرعت ارضا می شود و همسر خود را ناراضی ترک می کند ؛

6- عدم انزال

 

[rating_form id=”4″]