دلایل-اصلی-بی-میلی-جنسی
عوامل مهم سرد مزاجی در خانم ها

سرد مزاجی

 زنان سردمزاج ، به زنانی اطلاق می شود که تمایل و هوس جنسی کمی دارند و یا اصلاً ندارند و از آن بهرهمند نمی گردند . حدود 10 درصد از این زنان سرد مزاج  ، دچار مشکل در سیستم هورمونی و یا آسیب های اعضای جنسی هستند .90 درصد دیگر ، به علت مسائل عاطفی و کامروا نشدن از همبستری است.باید توجه داشت مدت زمان کافی که زن برای عکس العمل جنسی لازم دارد ، خیلی طولانی تر است تا مرد ، زیرا همزمان لازم است تا تحریک شود و هم زمان بیشتری طول خواهد کشید تا به اوج لذت جنسی برسد .

اگر مرد روابط جنسی را فقط وسیله ای برای ارضای امیال خود تصور نماید و بر اثر فشار شهوت یا خودخواهی ، همسر خود را در کامروا شدن یاری نکند یا نتواند برای مدتی نعوظ خود را نگاه دارد و زود به اوج لذت جنسی برسد ، ممکن است زن کاملاً تحریک نشود و قبل از اتمام عمل نزدیکی به ارگاسم نرسد . در چنین صورتی عمل مقاربت می تواند برای زن فاقد لذت و دردناک باشد و تجربه بد از رابطه جنسی در ذهن او باقی بماند .

اکثر مردان متاهل ، باور ندارند که از آیین همبستری اطلاعات ناقصی دارند ، بر اساس اظهارات برخی بانوان مشخص شده که علت سردمزاجی نیمی از آنان همین عامل کامروا نشدن از همبستری است . آن ها به دلیل ناآشنایی همسرانشان با اصول صحیح برقراری رابطه جنسی ، ذهنیت مثبتی از این روابط ندارند ، بلکه ممکن است آن را عملی حیوانی ، غیر بهداشتی و مشمئز کننده بدانند که جز اتلاف وقت ثمری ندارد.

7 علت مهم سرد مزاجی زنان در این قسمت به طور مختصر به علل سرد مزاجی زنان و رفع آن پرداخته می شود . با مطالعه دقیق و عمل به توصیه ها ، به زندگی خود گرما و محبت ببخشید و حداکثر لذت را از یکدیگر ببرید . باید توجه داشت در زنان بر خلاف مردان که نعوظ در آن ها نقش اصلی را در سلامت جنسی ایفا می کند ، میل و بر انگیختگی جنسی از مهمترین قسمت های چرخه پیچیده جنسی ایشان به حساب می آید .

هنگامی که زنی از لحاظ جنسی بر انگیخته می شود ، پیام های عاطفی و جسمی در مغز به بدن اعلام می کنند که جریان خون را به دستگاه تناسلی افزایش دهد . در نتیجه عضلات واژن شل ، پوشش درونی این ناحیه نرم می شود و میزان حس در آن افزایش می یابد .

در حقیقت سرد مزاجی زنان به علل مختلفی بستگی دارد از جمله :

1- نبودن رابطه عاطفی خوب و صمیمی بین زوجین ؛

2- بی توجهی مرد نسبت به همسرش در بیشتر مواقع در زندگی ؛

3- توجه نکردن به خواسته های همسر هنگام همبستری و تنها به فکر خود بودن و خود را تخلیه کردن ؛

4- مردانی که مدام از همسر خود ایراد میگیرند و عملاً او را شریک زندگی خود محسوب نمی کنند و مدام امر و نهی می کنند ؛

5- به حالات روحی و روانی همسر توجه نمی کنند و در روابط زناشویی فقط خود مطرح هستند و زن در این میان نقشی ندارد جز مفعول واقع شدن ؛

6- در بین چنین زوجینی ، زن متاسفانه هیچ اظهار نظری ندارد و فقط در هر شرایطی سعی می کند که خود را در اختیار همسرش قرار دهد و اهداف او را تامین کند ؛

7- بزرگترین مشکلی که این زوجین دارند ، داشتن رودربایستی است و زن نمی تواند خواسته های عادی و طبیعی خود را بگوید .

کامروا نشدن در رابطه جنسی

وقتی “زن” در دوران زناشویی خود ، بر اثر عدم اگاهی خود و شوهرش ، هیچ گاه نتوانسته یک ارگاسم جنسی را تجربه کند ؛ از این رو ، رابطه جنسی را به عنوان انجام یک وظیفه زناشویی که فقط جسم خود را تجربه کند ؛ از این رو ، رابطه جنسی را به عنوان انجام یک وظیفه زناشویی که فقط جسم خود را در اختیار شوهر قرار دهد ، می بیند . بر اثر این نگاه به رابطه جنسی ، کم کم به سوی سرد مزاجی و منفعل بودن در روابط پیش می رود .

خیلی از مواقع ، اشکال اصلی به طرف مقابل آن ها یعنی به مرد مربوط می شود که باید وظایف خود را درست اجرا کند . گاهی اوقات ، مرد با آن که با شیوه های روابط جنسی آشناست ، بر اثر فشار شهوت یا خودخواهی ، همسر خود را در ارضا شدن یاری نمی کند و پیش از ارضای او دست از عمل زناشویی می کشد .

برخی زنان ،از ترس آن که از طرف شوهر به شهوت رانی متهم شوند ، از اظهار علاقه به روابط جنسی امتناع می ورزند و ترجیح می دهند برای همیشه هم خود و هم طرف مقابل خویش را از این لذت محروم سازند .

دلایل فرهنگی و روانی

آموزش و باور نادرست ( انتقال نگرش منفی دیگران در مورد مسائل جنسی )

علت عمده سرد مزاجی زنان ، ” فرهنگی و روانی ” است . متاسفانه ، گاهی اوقات در جامعه جایگاه روابط جنسی در زندگی زناشویی خوب بیان نشده است و آموزش درستی به ایشان قبل از این که وارد زندگی شوند داده نمی شود ؛ لذا باورهای نادرست و غلط وارد زندگی می شوند .

تجربه تلخ و سابقه آسیب جنسی

گاهی اوقات دختری در خردسالی ، مورد تجاوز قرار می گیرد . این تجربه تلخ به بزرگسالی او منتقل می شود ، لذا نگاه منفی به روابط جنسی دارد و دلیل شرطی شدن در برقراری رابطه جنسی ، با همسر خود مشکلات روانی شدید دارد .

تجربه نادرست از روابط جنسی والدین

گاهی اوقات ، کودک به صورت ناخواسته ناظر روابط زناشویی والدین خود می شود و چون نمی تواند دلیل این رفتار والدین خود را بداند ، نسبت به پدرش بدبینی شدید پیدا می کند و این بدبینی را به همه مردان تعمیم می دهد ؛ در نتیجه در زمان ازدواج به برقراری رابطه جنسی متنفر است و آن را عمل کثیف و اعمال زور از سوی مرد می داند .

مشکلات جسمی

گاهی اوقات ، علت سردمزاجی زن ، جسمی است ؛ یعنی آن که از نظر فیزیولوژی مشکلی وجود دارد که موجب سردمزاجی زن شده است . عمده این مشلات عبارت است از :

اختلالات هورمونی جنسی : هورمون های جنسی در فرایند جنسی ، نقش فراوانی دارند .هر گونه اختلال در ترشح این هورمون ها ، در فرایند جنسی مشکل ایجاد می کند .

گرفتگی عضلات مهبل : گاهی اوقات زن ، در زمان روابط جنسی ، عضلات جنسی خود را منقبض می کند و مانع انجام رابطه جنسی می شود ؛ اگر هم انجام دهد ، درد بسیاری متحمل می شود . این امر موجب سرد مزاجی زن می شود .

سبک زندگی و تغذیه غلط 

آن چه کمتر کسی به آن اهمیت می دهد و باعث سرد مراجی می شود سبک زندگی صحیح است . همه اصولی که پزشکان در خصوص سبک صحیح زندگی از آن سخن به میان آروده اند ، دین اسلام آن را بیش از 1435 سال پیش با دقت فراوان و با جزئیات بیشتر و بیانی ساده ، آموزش داده است .

رعایت بهداشت فردی ، اولین اصل در ایجاد یک رابطه با کیفیت است . بهترین ارتباط زناشویی با کیفیت ، زمانی است که طرفین خستگی جسمی نداشته باشند و بهترین ساعات روز را برای خود انتخاب نمایند .

خستگی یک روز کاری پر مشغله با ظاهری آلوده و عدم رعایت بهداشت فردی ، نکاتی است که کیفیت این فرآیند را در مرد کاهش می دهد . مصرف سیگار و الکل نیز مشکل را صد چندان می کند . علاوه بر تبلیغات سوء شبکه های ماهواره ای ، هرگونه ترکیب الکلی در نهایت یک ناتوانی جنسی شدید و مقاوم به درمان را برای فرد به ارمغان می آورد .

تغذیه غلط و استفاده از غذاهای ممنوعه هم از عواملی است که در تحلیل قوای جنسی نقش بسیار موثر دارد . گاهی انسان به چیزی بی میل نیست ، ولی برای رو کردن بدان و بهرمند شدن از آن در خود توانی نمی بیند .

ابتلا به بیماری های کاهنده میل جنسی

بسیاری از بیماری ها ، کیفیت میل جنسی را تحت تاثیر قرار میدهد و به عنوان بارزترین عوارض بیماری قابل توجه است . با توجه به این حقیقت ، اگر شخص دچار کاهش میل جنسی و یا هر نوع اختلال دیگر در این عملکرد باشد ، لازم است به پزشک مراجعه نماید ، تا دلیل اصلی آن مشخص شود . در ادامه ، به بعضی بیماری هایی که میل جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد ، اشاره می کنیم :

بیماری های عروقی و سرد مزاجی

اختلالات عروقی در قالب مشکلات جنسی خود را نشان می دهد ؛ به مرور زمان رگ های خونی را تحت تاثیر قرار میدهد و شریان ها را سخت و باریک می کند ، همین مساله خون رسانی به دستگاه تناسلی را کاهش می دهد. این عارضه منجر به ناتوانایی نعوظ در مردان و عدم روانی دستگاه تناسلی در زنان می شود .

دیابت و سرد مزاجی

بسیاری از مشکلات جنسی ، ناشی از بیماری دیابت است که با مشکلات دیگری نظیر آسیب های عصبی و بیماری های عروقی همگام می شود . از جمله عوارض دیابت در مردان ، اختلال در نعوظ و انزال می باشد و در زنان ، این عارضه به شکل کاهش میل جنسی و یا عدم رسیدن به اوج لذت جنسی بروز می کند . البته با این این عوارض با کنترل قند خون ، فشار خون و سطح کلسترول قابل جبران می باشد .

افسردگی و سرد مزاجی

اغلب به دنبال افسردگی ، اختلالات جنسی بروز می کند ، زیرا مغز بزرگترین ارگان جنسی است که میل جنسی و تمایل به آن از همین ارگان سرچشمه می گیرد . اگر مواد شیمیایی مغز و یا هورمون ها و اعصاب در وضعیت متعادلی نباشند ، میل و لذت جنسی را تحت تاثیر قرار می دهند .

بیماری های کلیوی و سرد مزاجی

یکی از مهمترین و موثرترین بیماری هایی که روی مسائل جنسی اثر می گذارد و آن را کلاً از بین ، بیماری های کلیوی است ؛ زیرا در این بیماری انسان دچار کم خونی می شود و حالت بی حالی و افسردگی را به خوبی تجربه می کند .

بیماری های کم خونی و سرد مزاجی

کم خونی نیز یکی از بیماری های شایع بین زنان می باشد . این حالت ، در زنان و مردان به یک نسبت اثر گذار است و اشتیاقی برای همبستری باقی نمیگذارد . یکی از شایع ترین علل کم خونی در زوجین ، عصبی شدن و حرص خوردن است .

بیماری های گوارشی و سرد مزاجی

این بیماری در بیشتر مردم وجود دارد و یکی از مهمترین علل به وجود امدن آن ، استفاده از غذاهای بی محتوا و صنعتی و با عجله غذا خوردن و داشتن استرس و اضطراب است .

بیماری ام اس و سرد مزاجی

این بیماری که باعث تخریب سیستم عصبی مرکزی می شود ، بروی عملکرد آمیزش تاثیر می گذارد . ناخشنودی از آمیزش و یا فقر میل جنسی و نرسیدن به اوج لذت جنسی در زنان ، می تواند دلیل ابتلا به این بیماری باشد . بیماری های عصبی دیگری نظیر پارکینسون نیز تاثیر مشابهی دارد .

آندومتریوز و سرد مزاجی

بیماری آندومتریوز ، بافت رحمی را تحت تاثیر قرار میدهد و علاوه بر علائم دردناک این بیماری نظیر گرفتگی های شکمی ، قاعدگی های شدید و درد مزمن لگنی ، امکان آمیزش را به سختی فراهم می کند و تجربه ای ناخوشایند خواهد بود . عموماً این زنان ، بسیار حساس و زودرنج هستند و این حالت یکی از مهمترین عوامل ایجاد این بیماری در زنان می باشد .

کیست های تخمدانی و سرد مزاجی

آمیزش های دردناک ، می تواند علامتی از کیست های رحمی باشد . بیماری التهاب لگن و یا سرطان لگن نیز چنین علامتی را به همراه دارد . به طور کلی ، آمیزش های دردناک را نباید نادیده گرفت .

اختلالات تیروئیدی و سرد مزاجی

تیروئید غده ای پروانه ای در جلوی گردن می باشد که نقش مهمی در حیات و سلامت فرد ایفا می کند . مدیریت فرآیند متبولیسم ، از دما تا وزن و همچنین سلامت جنسی ، از فعالیت های غده تیروئید می باشد . هر نوع اختلال در هورمون های تولیدی این غده ، باعث بروز مشکلاتی در نعوظ ، انزال ، تغییر میل جنسی و انگیختگی جنسی و رسیدن به اوج لذت در زنان می شود .

آپنه (خفگی در خواب ) و سرد مزاجی

آپنه که اصطلاحاً به آن خفگی در خواب می گویند ، مشکلی است که در آن تنفس به مدت 10 ثانیه متوقف می شود و این روند مرتب در خواب تکرار می شود و منجر به بروز مشکلات جنسی در مردان می شود . مشکلاتی از قبیل انگیختگی جنسی و یا اختلال نعوظ از عوارض جانبی این مشکل است .

داشتن وسواس فکری و شستشو و سرد مزاجی

این بیماری ، از شایع ترین بیماری های زنان است که با این کار ، خود و همسر و فرزندان خود را از زندگی سیر و آنان را دچار سردرگمی می کنند و روح و روان آنان را به تمسخر می گیرند و به تنها چیزی که فکر نمی کنند همبستری و زناشویی است .

یائسگی و سرد مزاجی

میل جنسی زنان ، به موازات تغییر در هورمون های خاص کاهش می یابد . افت مقدار استروژن که در انگیختگی جنسی موثر است ، باعث خشکی واژن و دردناکی آمیزش می شود . تستوسترون (هورمونی که در میل جنسی هر دو جنس نقش دارد ) با افت فعالیت تخمدان ها کاهش می یابد و در مجموع این مساله باعث کاهش میل جنسی می شود .

به جرات می توان گفت اگر رابطه عاطفی و عشقی بین زوجین حاکم باشد ، زن بعد از یائسگی هم تمایل خوبی به همبستری دارد و از این کار لذت فراوانی می برد .

 

 

[rating_form id=”4″]