پروستات 
علائم و علل بیماری پروستات

پروستات 

پروستات ، غده ای است که اندازه ای معادل گردو دارد و در زیر مثانه آقایان ، دقیقاً جلوی رکتوم (قسمت انتهای روده بزرگ ) قرار گرفته است . مجرایی که ادرار را حمل می کند و پیشابراه نامیده می شود ، از داخل پروستات عبور می کند . پروستات حاوی سلول های ترشح کننده مایع منی می باشد .

این مایع قلیایی ، اثر محافظتی و تغذیه ای روی اسپرم ها می توانند در این مایع زنده بمانند و به اهداف خود برسند که این غده از شگفتی های خلقت است  . مردانی که در سنین بالا قرار دارند ، معمولاً دچار التهاب پروستات می شوند ، ولی متاسفانه امروزه گریبان گیر جوانان نیز شده است . وجود این غده و سلامت آن ، موجب می گردد که آقایان از همبستری خوب و با کیفیتی برخوردار شوند و از زندگی نهایت لذت را برده و کامروا شوند . پس بهتر است آقایان از این غده مهم نهایت مراقبت را داشته باشند تا از زندگی خوبی برخوردار گردند .

عمده بیماری های غده پروستات عبارتند از : بزرگ شدن غده پروستات و انواع غده ها و تومورهای پروستات .

علائم و علل بیماری 

مهمرین علامت این بیماری ، نامنظم شدن ادرار است . گاهی فرد مجبور است چندین بار هنگام شب برای از خواب بیدار شود و گاهی مجبور است به سرعت خود را به دستشویی برساند تا مثانه را تخلیه کند . علائم بیماری پروستات در همین حد است و خیلی زیاد نیست ، ولی یک بیماری خطرناک است و سرطان نهفته است که در مراحل پیشرفته به جراحی های بزرگ و درمان های متعدد ، سخت و خطیر نیاز دارد ؛ بنابراین ، مهمترین علامت این بیماری اختلال در ادرار است که به خصوص در بین مردان بالای 45 سال دیده می شود .

حال اگر علت این بیماری را مورد بررسی و ریشه یابی قرار دهیم ، علل آن مشخص خواهد شد که عبارتند از : 

  1. افرادی که جوان هستند و هنگام احتلام در خواب سعی کنند ازین کار جلوگیری کنند . این کار بسیار خطرناک است و موجب تورم این غده می شود .
  2. افرادی که ازدواج کرده و هنگام همبستری سعی می کنند از انزال زودرس جلوگیری کنند ، این امر موجب تورم غده پروستات می شود .
  3. یکی از مهمترین علائم ابتلا به این بیماری ، تورم غده پروستات است که نشانه آن دو شاخه شدن ادرار و قطره قطره دفع شدن آن است .
  4. در افرای که ازدواج کرده و دفعات همبستری آنان بسیار اندک است ، این غده متورم می شود .
  5. افرادی که عموماً در اول شب و با معده پر اقدام به همبستری می نمایند و بسیاری از مسائل اولیه را رعایت نمی کنند .
  6. افرادی که هنگام همبستری با همسر خود هماهنگ نیستند و همین امر موجب تورم پروستات در آقایان می شود .
  7. افراط و تفریط در همبستری نیز یکی از عوامل مهم تورم پروستات در اقایان محسوب می شود .
  8. طهارت گرفتن دراز مدت با آب سرد ، تشدید کننده تورم این غده است .
  9. استفاده از ادویه جات تند به مقدار زیاد در غذای روزمره ، ممکن است منجر به تورم پروستات شود .

یکی از عوامل مهمی که موجب تورم پروستات در آقایان می شود ، حرص خوردن و عصبی شدن است که موجب می شود آقایان دچار ضعف جنسی شده و از همبستری کناره گیری کنند .

  1. نداشتن آرامش و سکون در زندگی ، موجب نداشتن تمرکز در زندگی شده و موجب فاصله بین زوجین و تورم این غده می شود .
  2. استفاده از غذاهای بی محتوا و پر حجم ، به مرور در آقایان و خانم ها سرد مزاجی ایجاد کرده و موجب تورم این غده می شود . 

تفکر صحیح و بینش سالم ، موجب می شود انسان در طول زندگی از عقل و منطق خوبی برخوردار شود و کارهایی را انجام دهد که موجب تداوم زندگی و نشاط آن شود . وجود تصمیمات عاقلانه در زندگی موجب موفقیت است .

برطرف کردن بیماری پروستات 

چگونه این بیماری را برطرف کنیم ؟ 

برای برطرف کردن این بیماری ، روش های گوناگونی وجود دارد از جمله : 

1- روش پزشکی نوین ، جراحی و استفاده از داروهای شیمیایی 

2- روش طب قرآنی ، استفاده از انواع غذاهای معمول و روش فیزیکی است . در این نوع روش ، در حقیقت با اصلاح تغذیه با بیمار برخورد می شود و ریشه بیماری مورد تحقیق قرار می گیرد و علت آن بیماری برطرف می گردد. 

روش پزشکی نوین 

در این روش ، بعد از معاینات و آزمایشات لازم برای تشخیص بیماری ، از انواع داروهای آنتی بیوتیک استفاده می شود . اگر دارو جوابگو نباشد ، عموماً از جراحی استفاده می شود و سطح داخلی غده پروستات را تراش و با سرم شستشو می دهند که بسیار دردناک است .

روش طب قرآنی 

طب قرآنی ، برای این بیماری روش های بسیار ساده و موثری دارد که باعث می شود شخص در کوتاهترین زمان ، سلامتی خود را به دست آورد . آقایانی که دچار چنین بیماری شده اند ، می توانند با رعایت نکاتی که بیان می شود ، به راحتی ازین بیماری نجات پیدا کنند و به زندگی روزمره خود با ارامش ادامه دهند . روش هایی که به این بیماران پیشنهاد و توصیه می شود ، رژیم 15 روزه است که عبارت است از : 

  1. در غذای روزمره خود نهایت دقت و توجه را داشته باشند و از غذاهای ممنوعه و تبلیغی و بی محتوا پرهیز کنند .
  2. از حرص خوردن و عصبی شدن جداً دوری کنند و سعی نمایند در زندگی از آرامش و سکون خوبی برخوردار شوند .
  3. این نوع بیماران از غذاهای گرم و قلیایی استفاده نکنند.
  4. سعی کنند دچار یبوست مزاج نشوند و روزانه دوبار اجابت مزاج انجام شود.
  5. از مصرف ادویه جات تند و تیز در رژیم غذایی روزانه ، خودداری کنند تا به زودی تورم پروستات فروکش کند .
  6. بهتر است روزانه 2 لیوان آب گوجه فرنگی رسیده را صبح و شب میل کنند تا تورم سریعتر از بین برود .
  7.  بهتر است از نوشیدن چای خودداری کنند و به جای آن روزانه 2 تا 3 لیوان از دم کرده لیمو عمانی همراه با عسل استفاده نمایند .
  8. روزانه 6 لیوان آب میل شود ، نیم ساعت قبل و 2/5 ساعت بعد از غذا . بهتر است در هر لیوان آب ، یک قاشق مربا خوری سرکه سیب استفاده شود
  9. هفه ای 2 بار سیرابی و شیردان گوسفند را به عنوان غذا میل کنند .
  10. با آب گرم طهارت بگیرند و از آب سرد استفاده نکنند تا زودتر سلامتی خود را بدست آورند .
  11. بهترین روشی که می توان به این نوع بیماران توصیه کرد ، این است که هفته ای دوبار با همسر خود همبستر شوند و جلوگیری از انزال نداشته باشند تا تورم پروستات به زودی فروکش کند .
  12. سعی کنند هنگام همبستری معده خالی باشد .
  13. بعد از همبستری ، بهتر است چند دقیقه ای استراحت کنند و به سمت راست بخوابند و بعد از آن یک لیوان شربت عسل خنک به آرامی میل نمایند و سپس به نظافت شخصی خود بپردازند .
  14. این نوع افراد بهتر است از غذاهایی با طبیعت سرد و خنک استفاده کنند مانند : سوپ جو با پاچه گوسفند و گشنیز ، اسفناج و هویج فرنگی و آلو بخارا را خوب پخته و با لیمو ترش تازه و روغن زیتون ، هفته ای دو تا سه بار میل کنند .
  15. در صورت داشتن استرس و اضطراب ، روزانه دو لیوان شیر بادام را صبح و شب میل کنند تا ان نگرانی از بین برود .
  16. این نوع بیماران ، هر شب سه تا چهار قاشق سوپ خوری مغز تخم کدوی خام میل کنند ؛ یا مغز تخمه کدوی خام را با عسل و آب در مخلوط کن ، مخلوط و به صورت شیر میل کنند .
  17. این بیماران بهتر است رژیم بیان شده را دقیقاً به مدت دو هفته انجام دهند و آرامش خود را حفظ کنند تا نتیجه جالب آن را به چشم ببینند .

افرادی که دچار بزرگی پروستات شده اند ، بهتر است نگران نباشند و استرس و اضطراب را کنار گذارند و به توصیه های که بیان شد عمل کنند . همچنین رابطه خود را با همسرشان حسنه کرده و مطمئن باشند که به زودی التهاب و بزرگی پروستات از بین می رود و دوباره به حالت عادی برخواهد گشت . این افراد اگر دقیق باشند ، متوجه می شوند که علت عمده این بیماری ، دوری از همسر و کاهش میزان همبستری است .

[rating_form id=”4″]