رابطه جنسی از مقعد
هشدار نسبت به خطرات رابطه جنسی از مقعد

رابطه جنسی از مقعد

رابطه جنسی از مقعد:  یکی از روش های نادرست و انحرافی بین زوجین لذت بردن از طریق رابطه مقعد است که با فطرت آدمی سازگار نیست و هدف فقط و فقط به انحراف کشاندن خانواده هاست .

خداوند لذت زیبایی در همبستری قرار داده است که اگر انسان بخواهد از آن درست و صحیح استفاده کند ، بسیار لذت بخش است و آرامش خاصی به انسان می دهد . در جهان هستی بعد از ایمان به خداوند هیچ لذتی بهتر و برتر از لذت همبستری نیست و این همه لذت را خداوند برای این ایجاد کرده است که نسل بشریت باقی بماند و منقرض نشود . پس بهتر است انسان از مسیر طبیعی خارج نشود و از دستورات خداوند اطاعت کند تا آرامش و آسایش نصیبش شود و از زندگی خویش نهایت لذت را ببرد .

اما زوجین باید بدانند رابطه جنسی از مقعد با هر روش و با استفاده از هر ماده لغزنده یا بی حس کننده به صورت کرم ، اسپری ، ژل ، روغن ، کاندوم و پماد که باشد ، یک رابطه پر خطر جنسی می باشد و استفاده از موارد یاد شده و شیوه های آن صرفاً از دردناک بودن این رابطه می کاهد و آسیب های جبران ناپذیری به فرد مفعول از لحاظ جسمی و برای هر دو به لحاظ انتقال بیماری های مقاربتی دارد .

آنچه مسلم است این است که این رابطه از نظر علمی ، هم ناسالم و هم دارای ضرر و زیان فراوان است ، چرا که در این نوع رابطه غیر از عوارضی چون   بی اختیاری مدفوع و عفونت مقعدی ، برخی بیماری ها مثل هپاتیت و ایدز نیز به راحتی انتقال پیدا می کند و فرد در معرض خطر قرار میگیرد .

در نواحی مقعد ، رشه های عصبی زیادی پراکنده است که این رشته های عصبی بسیار بسیار آسیب پذیر و حساسند و نسبت به هر چیزی که وارد دهانه مقعد شود سریعاً واکنش نشان می دهند . در اینجا ابتدا مکانیزمی از عملکرد داخلی بدن تشریح می شود : 

دستگاه گوارش ، دارای دو نوع اسفنکتر است که یکی از آنها داخلی و غیر ارادی و دریچه ورودی غذا به معده و خروج آن می باشد و دیگری خراجی و ارادی است که وقتی غذا بلعیده می شود ، بلعیده می شود ، از طریف مری به سمت معده می رود . در محل ورود و خروج معده ، عضلات حلوقی وجود دارند که به آنها اصطلاحاً اسفنکتر گفته می شود و به عنوان دریچه عمل می کنند .

زمانی که انسان احساس می کند نیاز به عمل خروج مدفوع از دریچه مقعد دارد ، زمانی است که اسفکتر داخلی باز می شود و همانطور که گفته شد غیر ارادی است ، اما عمل باز کردن دریچه مقعد ( اسفنکتر خارجی ) و در کل دفع مدفوع ارادی و به دست انسان است ؛ یعنی از زمانی که فرد احساس کرد نیاز به اجابت مزاج و دستشویی رفتن دارد ، خود را نگه می دارد تا به محل مناسب برسد و سپس به اراده خود مدفوع را خارج می کند . این نگه داشتن و این عمل خارج کردن مدفوع ، توسط اسفنکتر خارجی انجام می شود .

با این مقدمه ضروری ، باید توجه کرد که رابطه جنسی از راه مقعد ، موجب آسیب دیدگی اسفنکتر خارجی می شود و باعث می شود دریچه خروجی مقعد به درستی کار خودش را انجام ندهد ، یعنی از حالت ارادی خارج می شود و سپس به مرور زمان ، امکان ارادی خروج مدفوع یا نگه داشتن خود را از دست می دهد . 

در این صورت ناخواسته و غیر ارادی مدفوع از دریچه مقعد خارج می شود و همیشه لکه هایی از مدفوع در لباس زیر مشاهده می گردد که این برای هیچ انسانی خوشایند نیست .

از جهتی دیگر ، سایر بیماری های عفونی و ویروسی ، همانند هپاتیت ، ایدز ، سفلیس و سایر بیماری های مقاربتی ، از طریق مقعد راحت تر منتقل می شوند . خیلی از افراد تصور می کنند در رابطه مقعدی هیچ خطری آنها را تهدید نمی کند که باید گفت اتفاقاً چون درون مقعد باکتری های زیادی وجود دارد ، انتقال ویروس هایی نظیر ایدز و … راحت تر انجام می گیرد ؛ چرا که این باکتری ها با شستشو از بین نمی روند .

از آن گذشته ، دریچه مقعد یک دریچه خروجی است . پس وارد شدن هر چیزی از این دریچه علاوه بر آسیب به دریچه ، همراه با درد است و به مرور باعث باز شدن هر چه بیشتر دریچه و پیدایش عوارض ذکر شده می شود .

به طور کلی ، انجام این رابطه حتی برای یک مرتبه هم به هیچ وجه به زوجین توصیه نمی شود . زنانی که این نوع رابطه را تجربه می کنند به مرور دچار بی اختیاری مدفوع می گردند . از سوی دیگر ممکن است فرد دچار فونت های متعدد در ناحیه مقعد و انتهای روده بزرگ شود . زخم مقعد یا فیشر از دیگر عوارض این رابطه می باشد .

[rating_form id=”4″]