فواید رابطه جنسی
بهترین فواید رابطه جنسی در میان زوجین

فواید رابطه جنسی

سلامت پروستات

از فواید رابطه جنسی می توان انزال های به موقع ، می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات در سنین بالاتر را کاهش دهد.برای تولید مایع منی ، پروستات و کیسه منی موادی همچون روی ، اسید سیتریک و پتاسیم را از خون می گیرند و آن ها را تا 600 برابر تغلیظ می کنند. در این بین هر عامل سرطان زای موجود در خون نیز ممکن استبه همراه این مواد به همین میزان در پروستات تغلیظ و انباشته گردد. رابطه جنسی و انزال می تواند از انباشته شدن عوامل سرطان زا در درون غده پروستات جلوگیری کند. وجود ارتباط صمیمی و نداشتن تعصبات بی مورد بین زوجین ، موجب می گردد بیشترین لذت را از هم بستری داشته باشند .اما مردانی که دچار ورم پروستات می شوند به وضوح مشخص است با همسران خود ارتباط صمیمی و عشقی ندارند و به زور یکدیگر را تحمل می کنند.

تقویت ماهیچه های لگن در زنان

فواید رابطه جنسی : انقباظات و تحرک عضلات لگن در حین ارتباط جنسی ، فواید بسیاری برای زنان دارد ؛ از جمله اینکه باعث تمرین و درگیر شدن و سفت شدن عضلات شکم ،لگن ، ران ها ، باسن، بازوها ،گردن و قفسه سینه و بهبود ساختار قامتیی در زنان می گردد و خطر بی اختیاری ادرار ،افتادگی رحم و مثانه را نیز کاهش می دهد. برای تقویت این عضلات می توانید ، عضلات لگن را منقبض کرده (حالتی مشابه قطع کردن و نگه داشتن ادرار ) ، تا 3 بشمارید و سپس رها کنید.برای زنان انجام ورزش های لگن و تقویت ماهیچه های آن، شاید مشکل به نظر بیاید؛ اما آن ها می توانند با برقرای رابطه جنسی ، ضمن لذت بردن از این کار ، یک نوع ورزش نیز انجام دهند. همچنین ، رابطه جنسی باعث افزایش تولید هورمون تستوسترون می شود که این هورمون باعث محکم تر شدن عضلات و استخوان ها می گردد. زنان یائسه ای که از رابطه جنسی امتناع می ورزند، ممکن است دچار آتروفی (تحلیل) مهبل و مقاربت دردناک گردند.

کاهش افسردگی

فواید رابطه جنسی :زنانی که از لحاظ جنسی فعال اند و همسر آنان نیز از کاندوم استفاده نمی کند، کمتر مستعد افسردگی هستند.هورمون پروستاگلاندین موجود در منی مردان به وسیله دستگاه تناسلی زنان جذب می گردد و باعث تعدیل هورمون های زنانه می شود. همچنین خانم هایی که دارای جوش صورت می باشند و پوست خوبی ندارند ، می توانند جلوگیری نکنند و بهترین درمان برای اینگونه زنان ، منی همسرشان است که در واژن تخلیه شود. منی مردان ، حاوی هورمون های استروژن و پروژسترون است که هر دوی آن ها در بهبود خلق موثرند. زنانی که در معرض منی شوهران خود قرار دارند ، شادترند. همچنین پلاسمای منی مردان، حاوی هورمون های تحریک کننده غدد تیروئید است که می تواند باعث افزایش متابولیسم پایه در زنان و کاهش وزن آنان گردد.(البته جلوگیری از حاملگی ناخواسته و عدم ابتلا به بیماری های مقاربتی باستی در اولویت باشد.)

تنظیم خواب

ترشح اوکسی توسین در هنگام ارضای جنسی ، بر کنترل وزن و فشار خون ،موجب بهبود خواب و خواب راحت در افراد می شود. خواب کافی و مطلوب ، در تنظیم وزن و فشار خون موثر است. شاید این باعث تعجب شما شود که همسرتان یک دقیقه پس از فعالیت جنسی خوابش می برد.

دندان های سالم تر

پلاسمای منی (جذب شده در مخاط مهبل ) ، حاوی روی ، کلسیم و دیگر مواد معدنی است که از وسیدگی دندان ها جلوگیری می کند.همچنین آداب برقرای رابطه جنسی ، دو شریک جنسی را ملزم به رعایت اصول اولیه بهداشت از جمله مسواک زدن دندان ها می نماید .

افزایش جریان خون

رابطه جنسی، جریان خون به مغز و دیگر اعضای بدن را افزایش می دهد ؛بنابراین ،اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به ارگان های بدن می رسد و مواد زاید نیز از بدن دفع می گردد.

سلامت پوست

رابطه زناشویی ضمن افزایش گردش خون در بدن ، باعث بهبود اکسیژن رسانی به سلول های پوست می شود و در نتیجه به پوست ظاهری درخشان می بخشد. حتما خودتان متوجه این تغییر بد از رابطه با همسرتان شده اید. در ضمن رابطه زناشویی خود بر میزان کلاژن، ایجاد لکه بر پوست و افتادگی آن را کاهش می دهد .

فواید رابطه جنسی

[rating_form id=”4″]