اهمیت کیفیت رابطه جنسی 

اهمیت کیفیت رابطه جنسی 

کیفیت رابطه جنسی 

وقتی صحبت از رابطه جنسی به میان می آید ، در ذهن اکثر مردم همان آمیزش جنسی متداول نقش می بندد، در حالی که باید به این دو تمایز قائل شد. افزایش آگاهی در زمینه ماهیت روابط جنسی بین زوجین می تواند تفاوت ها را بیش از پیش نمایان سازد. نحوه صحیح برقراری ارتباط جنسی بین زن وشوهر ، تاثیر بسزایی در حفظ زندگی زناشوئی و حل بسیاری از مشکلات دارد .صمیمیت و وابستگی احساسی در بین یک زوج ، ارتباطی مستقیم با میزان تعادل و رضایت جنسی آن ها دارد.

به این معنا که هر چقدر طرفین بیشتر از نیازهای جنسی یکدیگر آگاه باشند و بتوانند آن نیازها را به صورتی مطلوب تر ارضا کنند ،پیوند عاطفی بین آنها عمیق تر خواهد شد. رابطه جنسی ، از دو بعد جسمانی و روانی تشکیل شده و یکی از پیچیده ترین مکانیزم های حیات بشر است . هیچ دو انسانی یافت نمی شود که از لحاظ تمایلات ، نحوه عملکرد و ساختار جنسی دقیقا یکسانعمل کنند و همین تفاوت ها باعث گردیده است ، نتوان یک قانون کلی برای همگان بیان نمود.

کشش ها و جاذبه های جنسی و نحوه ارضای آن در افراد مختلف ،متفاوت است و تنها راه ارتقای رابطه جنسی در بین زوجین، این است که آن ها اطلاعات عمومی خود را از طریق مطالعه افزایش دهند و ازطریق کسب تجربه و برطرف کردن ضعف های خود، به نتیجه ای مطلوب تر برسند.  بر خلاف باور عموم ، بخش عمده یک رابطه جنسی سالم ، بستگی به بعد روانی و روحانی آن رابطهدارد نه بعد فیزیکی و جسمانی.به عبارت دیگر، اگر رابطه جنسی را به 100 قسمت تقسیم کنیم ، 80 قسمت آن از طریق رضایت روانی و 20 قسمت آن از طریق رضایت فیزیکی حاصل می گردد. بدیهی است ، کیفیت رابطه جنسی باید بسیار بیشتر از کمیت آن مد نظر زوجین عزیز باشد.یک ارتباطخوب و کوتاه ،به مراتب بیشتر از یک ارتباط نا مطلوب و طولانی رضایت طرفین را به دنبال دارد.

زوجین باید از طریق شناخت بیشتر نسبت به تمایلات جنسی یکدیگر راه را برای بالا بردن کیفیت رابطه شان هموار کنند.در ابتدا ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شوند ، اما باید دانست گذر زمان ، سعی و تلاش و کسبتجربه ،تمامی این موانع را در آینده برطرف خواهد کرد. رابطه جنسی باید با عشق و احساس کامل برقرار گردد نه برای انجام تکلیف .مساله مهم این است که زن و شوهر باید رابطه جنسی را به عنوان وسیله ای برای رسیدن به آرامش و صمیمیت بیشتر ببینند و بی اهمیت از کنار آن گذر نکنند.با توجه به آنچه بیان شد ، می توان نتیجه گرفت که مقوله رابطه جنسی لزوماً به معنای آمیزش جنسی نیست و یک رابطه با کیفیت باید دارای شرایطی از جمله موارد زیر باشد :

1- وجود عشق و صمیمیت به عنوان عنصر اصلی ؛

2-شناخت زوجین از نیازها و تمایلات یکدیگر ؛

3-پیش نوازی و صحبت های عاشقانه ؛

4-زمان و مکان و شرایط مناسب ؛

5-ارضای هر دو طرف ؛

آمیزش جنسی به دلیل ساختار فیزیکی آقایان و برخی از خانم ها ، به سرعت پایان می یابد و احتمال اینکه یکی از زوجین به صورت کامل ارضا نشود ، بالا می رود. معمولاً برخی مردان ، به دلیل ناتوانی در ارضای همسرشان ، دچار ضعف اعتماد بنفس و سرخوردگی می شوند. خانم ها نیز به دلیل عدم رضایت کامل ،ممکن است عصبی و دچار اختلالات رفتاری گردند . در این شرایط است که اختلافات جدی سر اززندگی زناشویی در خواهد آورد. بنابراین ، نباید رابطه جنسی را محدود به آمیزش جنسی کرد. در حقیقت ، آمیزش جنسی می تواند به عنوان مرحله آخر یک رابطه جنسی در نظر گرفته شود.

پیش نوازی و صحبت های عاشقانه با همسر، می تواند لذت بسیاری به زوجین ببخشد و زمان زیادی به طول انجامد .شوخی ها و بازی های عاشقانه ،باید به عنوان بخشی از رابطه جایگاه خود را پیدا کند. زمان و کیفیت رابطه جنسی باید به گونه ای باشد که هر دو طرف پیش از اینکه از بعد جسمانی لذت ببرند، از بعد روانی و روحانی به اوج برسند.

[rating_form id=”4″]