رابطه جنسی
چرا رابطه جنسی تا این حد مهم است ؟

رابطه جنسی 

با افزایش آمار طلاق در جامعه ای که رو به صنعتی شدن حرکت می کند ، نیاز روز افزون به آشنایی با مقوله رابطه جنسی ، انگیزه ای است برای ایجاد این وبسایت  برای تمامی زوج ها و همسرانی که خواستار آشنایی با مهارت های ویژه ارتباط جنسی ، به عنوان هدیه ای خدادادی هستند . تحقیقات نشان داده است که بسیاری از نارسایی ها و نارضایتی های جنسی و زناشویی ، ریشه روانی داشته و به خصوص به علت فقدان مهارت های لازم می باشند .

علاوه بر آمار رسمی طلاق ، با نگاهی گذرا به خانواده ها و اطرافیانتان می توانید تعداد کثیری از به اصطلاح همسرانی را مشاهده کنید که به نظر می رسد فقط وجه اشتراک آن ها یک سقف ، منزل مشترک و یک یا چند فرزند است . من نام این رویداد را ” طلاق روانی یا غیر رسمی ” می نامم که کم هم نیستند .

خداوند بزرگ بنا به علم بی پایان خود ، در هر سیستمی درمان آن را قرار داده است . این همان اصلی است که نظریه پردازان سیستمی خانواده درمانی بر آن اعتقاد دارند ؛ و رابطه جنسی ، به اعتقاد من ، یکی از همان مهمترین و اساسی ترین مکانیزم های درمانی درون سیستمی است . در واقع همان گونه که گلبول های سفید به عنوان مکانیزم خودکار دفاعی بدن عمل می کنند و روزانه تعداد زیادی از میکروب ها و … را بعد از ورود به بدن بدون آگاهی مان از بین می برند ، رابطه جنسی نیز در سیستم خانواده این چنین نقشی را ایفا می کند .

یعنی در یک سیستم سالم (خانواده) ، هر گونه دلخوری ، نارضایتی و … به وسیله این هدیه خداوندی ( که واقعا چه به جا و زیبا آفریده شده است ) به صورت نسبی حل می شود . به بیانی دیگر با اعتقاد به این که همه انسان ها با یکدیگر تفاوت های شخصیتی و رفتاری دارند ، حلقه مفقوده ای که در یک زندگی زناشویی می تواند باعث کمرنگ شدن این تفاوت ها شود “رابطه جنسی ” عالی است . به یاد داشته باشید که خداوند بزرگ ، هیچ چیزی را بدون حکمت خلق نکرده است .

در وبسایت ما تلاش بر آن است که مهارت های ایجاد شرایط مطلوب برای برخورداری از یک رابطه جنسی سالم و متعهدانه ، برای همسران آموزش داده شود . تعداد پرشمار آمار فحشا و بی بندوباری های جنسی ، عدم رضایت جنسی در روابط زوجین ، فرار از خانه و … تماماً انگیزه هایی هستند که لزوم آموزش چنین مهارت هایی را برای زوجین و افرادی که در آستانه ازدواج هستند ، ضروری می نماید . آری ، این ها واقعیت های تلخ جامعه هستند که البته کتمان آنها کمکی به حل کردنشان نمی کند و بایستی قدمی برداشت . به گفته ویرجینیا ستیر چیزی که به مشکلات خانواده دامن می زند عدم آگاهی است .

زندگی زناشویی 

در زندگی زناشویی یکی رابطه جنسی می خواهد و دیگری عشق . در زندگی های زناشویی گاهی اوقات به نظر می رسد که همسران از دو سیاره متفاوت آمده اند ؛ مثلاً مرد از مریخ آمده است و زن از ونوس . این تفاوت های بین زن و مرد در اتاق خواب بسیار مشهود و هویدا می گردد ؛ ولی با این حال ، ممکن است ما پی به آن نبریم . به واسطه درک ، شناخت و پذیرش این تفاوت ها ، می توانیم به صمیمیت عمیق تری در رابطه مان دست پیدا کنیم . آگاهی از این تفاوت ها ما را برای برخورداری از یک زندگی جنسی مطلوب نیز یاری خواهد نمود .

حال چرا رابطه جنسی تا این حد مهم است ؟ 

ما همگی میدانیم که تمایل به رابطه جنسی در مردان بیشتر از زنان است ، در حالی که در زنان تمایل به عشق است که اهمیت بالاتری دارد ، اما عموماً نمی دانیم که چرا این گونه است . با توجه به این موضوع ، اگر زنان درک و شناخت عمیقی از این تفاوت ها و علل وجودی آنها نداشته باشند ، مسلماً اهمیت این نیاز برای مردان ناچیز شمرده خواهد شد و در نتیجه این مردان خواهند بود که در مسیر آماج قضاوت های سطحی و خودخواهانه زنان ، قرار خواهند گرفت .

آن هنگام که زنان شروع به آوردن دلایل متفاوتی ، به منظور ثابت کردن این ادعا می کنند که “بعضی مردان فقط رابطه جنسی می خواهند ” کم کم و به آهستگی تفاوت هایشان را در مورد مردان ابراز می کنند . با ارائه و مطالعه تاریخچه رشدی ، شرایط اجتماعی و یک درک عمیق از تفاوتهای اساسی خودمان ، زنان پس از مدتی پی خواهند برد که چرا در بسیاری از مردان ، انگیختگی جنسی کلیدی است که دریچه احساس ، عشق و محبت آنها را می گشاید .

انگیختگی جنسی مردان ، کلیدی است در دست زنان که به وسیله آن می توانند دریچه های احساس ، عشق و محبت آنان را به سوی خود بگشایند 

به واسطه رابطه جنسی ، مردان قلب هایشان را می گشایند و عواطفشان را ابراز می نمایند . رابطه جنسی به مردان اجازه می دهد که نیاز به عشق را احساس کنند ؛ و حال آنکه زنان از طریق دریافت عشق است که اشتیاق به رابطه جنسی را در خود احساس می کنند . به مردانتان اجازه دهید که احساسات عاشقانه و اشتیاق برای عشق را به خوبی تجربه نمایند .

رابطه جنسی به یک مرد اجازه می دهد که نیاز به عشق را احساس کند ، در حالی که زنان از طریق دریافت عشق است که اشتیاق به رابطه جنسی را احساس می کنند .

مردان غالباً به درستی درک نمی کنند که زنان نیاز به عشق دارند ، در عوض ممکن است احساس کنند که آنها نیاز به رابطه جنسی دارند . وقتی که مرد رابطه جنسی می خواهد ولی زن حال و حوصله و آمادگی آن را ندارد ، مرد علت این بی حوصلگی و عدم پذیرش را به آسانی درک نمی کند . او (مرد) به صورت غریزی و فطری نمی داند که زن (همسرش) قبل از آن که اشتیاق به رابطه جنسی داشته باشد نیاز به عشق و احساس دوست داشته شدن دارد .

درست هنگامی که زن نیاز به یک رابطه عاشقانه و محبت آمیز با همسرش دارد ، مرد نیاز به رابطه جنسی را احساس می کند . یقیناً روش های مردان برای دستیابی به عشق ، متفاوت از زنان است ولی غالباً نیرومندترین روش برای دستیابی زنان به عشق و راه یافتن به قلب مردانشان ، به واسطه یک “رابطه جنسی عالی ” خواهد بود .

نتیجه گیری مقاله 

و حال به نظر می رسد علی رغم عدم وجود دانش “سکستراپی” در ایران ، با وجود علم نوپای مشاوره خانواده و ازدواج در کشورمان ، می توان قدم های موثر و سازنده ای را در جهت آموزش و درمان در این مقولات ، برداشت . امید است آموزش های وبسایت ما گامی اگر چه کوچک ، در راستای این مهم برداشته باشد .

[rating_form id=”4″]

مطالبی که شاید مایل به خواندن آنها باشید 

هشدار نسبت به خطرات رابطه جنسی از مقعد

رابطه جنسی و مسائل اساسی مربوط به آن

اهمیت کیفیت رابطه جنسی