ارگاسم زنانه
در هنگام ارگاسم و آمیزش چه اتفاقی می افتند ؟

ارگاسم و آمیزش

در هنگام ارگاسم و آمیزش چه اتفاقی می افتند ؟

آخرین مرحله آمیزش رابطه زناشوئی ، رسیدن به اوج لذت جنسی یا ارگاسم است. رسیدن به این مرحله، سبب تغییرات گسترده ای در بدن می شود.زمانی که زن و مرد در اثر کنش جنسی تحریک می شوند ، تپش قلب هر دو، طی آمیزش جنسی سریع تر می شود و فشار خون در بدن افزایش می یابد. این افزایش دراندام تناسلی موجب بزرگتر شدن آلت مردانه و سفت شدن بدنه آن می شود که نعوظ (شق کردن) نامیده می شود.

همچنین ، افزایش ترشح برخی هورمون ها در خون ، همچون تستسترون (هورمون جنسی مردانه) ،آندروفین (ترشحات عصبی ضد درد ) ، اکسی توسین و وازوپروسین (هورمون هایی که علاقه به روابط اجتماعی را افزایش می دهد و به ایجاد اعتماد میان افراد کمک می کند ) ، موجب بالا رفتن احساس خوشی و ایجاد تنش های مثبت عصبی طی آمیزش جنسی می شود.

رفته رفته ، این تغییرات در جریان مداوم آمیزش جنسی اوج لذت و بر انگیختگی را موجب می شود و پس از انزال ، به ناگاه این تحریکات و تنش ها فروکش می کند. این حالت را اصطلاحاً ارگاسم یا اوج لذت جنسی می نامند که معمولاً چند ثانیه دوام  دارد. در هنگام ارگاسم مرد در آمیزش جنسی، انزال (خروج منی) صورت می گیرد.این مایع غلیظ که از آب،پروتوئین و درصد ناچیزی نمک ،آلکالین (ماده ای تلخ مزه با اثر آرام بخش که در برخی گیاهان دارویی وجود دارد ) ، فروکتوز (نوعی قند که در برخی میوه ها وجود دارد) و برخی املاح مانند روی تشکیل شده، به میزان 2 تا 5میلی لیتر در هنگام انزال از طریق آلت تناسلی از بدن مرد خارج می شود.

 

زمان نهفتگی ارگاسم در مردان ،معمولاً بسیار کوتاه تر از زنان می باشد ، که به این خاطر شرایط بدنی و عصبی زنان است که باعث این شرایط در طی آمیزش جنسی می شود. برخی تحقیقات نشان می دهد،75 درصد مردان در کمتر از دو دقیقه از آغاز آمیزش جنسی، به ارگاسم می رسند. برای رسیدن مردان به ارگاسم تحریکاتی که روی آلت مرد همانند عمل دخول در واژن و یا تحریکاتی که به وسیله زن روی آن و یابیضه انجام می گیرد(نوازش و…)، نقش بسزایی دارد.

اما ارگاسم در زنان در طی آمیزش جنسی ، از فرایند پیچیده تری نسبت به مردان برخوردار است و به همین دلیل زمان بیشتری می برد تا یک زن به اوج لذت جنسی و ارگاسم برسد (به طور میانگین 10تا20 دقیقه ) ارگاسم ، در زنان ، دارای یک روند برای تخلیه است ؛ به طوری که زمان خاصی برای به وجودآمدن آن نمی توان مشخص کرد و ممکن است آن تا یک دقیقه طول بکشد. در بیشتر زنان ، حساس ترین عضو به تحریکات جنسی ، کلوریتوس (چوچوله) است که لمس آن بیشترین نقش را در فراهم آوردن لذت در آمیزش جنسی زنان دارد.

به عقیده بعضی از محققان ، زنان در مقایسه با مردان ، لذت بیشتری از یک رابطه جنسی می برند. البته میزان دقیق آن تا کنون مشخص نشده است ، ولی در برخی موارد لذت جنسی زن را تا 3 برابربیشتر از لذت جنسی مرد تخمین زده اند. در این میان، مردان وظیفه سنگین تری به عهده دارند و باید با کسب مهارت ، در رسیدن به لذت جنسی به زن کمک کنند.

 

[rating_form id=”4″]