خودارضایی
خود ارضایی و پیامدهای آن

خودارضایی

خود ارضایی از دید اسلام و قرآن یکی از گناهان بزرگ و از عادت های بسیار ناپسند و زشت است . در متون اسلامی ، عمل خودارضایی در مردان “استمناء” و در زنان “استهشا” تعبیر می شود . فاصله گرفتن از انسانیت و غلبه روح حیوانی بر انسان ، موجب می شود که فرد به عمل پلید خودمشغولی جنسی بپردازند که باعث آشفتگی جنسی ، در هم ریختن روان ، ضعف های جسمی ، تزلزل شخصیت ، عبادت گریزی ، سستی اراده ، بدبینی ، خود فراموشی و سرانجام مطرود شدن از رحمت الهی است .

چنانچه می دانیم ، رابطه جنسی از نزدیکی دو جنس مخالف یعنی زن و مرد به وجود می آید که به یکدیگر محبت بورزند و مکمل یکدیگر باشند ؛ اما در خودارضایی ، طرف دوم وجود ندارد مگر در خیال ؛ پس در این حال ، خستگی چند برابر می شود ؛ چرا که فرد هم از نظر جنسی از خود ، کار می کشد و هم از نظر ذهنی .

این امر در نهایت ، منجر به بروز اختلال انزال زودرس در فرد می شود . علاوه بر این ، خودارضایی سبب انبساط عضلات اسفنکتر می شود که این عامل به نوبه خود موجبات انزال زودرس را بیش از پیش فراهم فراهم خواهد آورد .

علل خودارضایی
علل خودارضایی

علل خودارضایی 

علل عمده این عادت زشت و ناپسند بین جوانان عبارتند از : 

1- رشد و نمو در خانواده هایی که بسیاری از مسائل شرعی و آداب تربیتی را رعایت نمی کنند . 

2- خانواده هایی که به خاطر عدم آگاهی از بسیاری از مسائل زندگی ، به فرزندان خود توجهی ندارند و آنها را به حال خود رها کرده اند و روابط فرزندان را با سایرین کنترل نمی کنند .

3- خانواده هایی که به خاطر نداشتن امکانات مالی ، همه در یک اتاق زندگی می کنند و فرزندان ناخداگاه شاهد آمیزش والدین می شوند .

4- جوانانی که شاغل نیستند یا اوغات فراغت زیادی دارند ، هنگام بیکاری به خود مشغول می شوند . 

5- جوانانی که قدرت ازدواج ندارند و برای اطفای غریزه شهوت خود ، دست به این کار می زنند و خود را تخلیه می کنند .

6- جوانانی که خانواده بر روی آنان کنترلی ندارند و با افرادی حشر و نشر دارند که منحرف هستند و از فیلم های مستهجن استفاده می کنند و این نوع فیلم ها را در اختیار دوستان خود قرار می دهند .

7- جوانانی که با مشاهده خانم هایی که با آرایش کامل و افراطی و پوشش نامناسب و تحریک کننده در اجتماع ، در حسرت می سوزند و در نهایت دست به چنین کاری می زنند .

8- جوانانی که عادت به این کار دارند ، در این نوع افراد اعتیاد ایجاد می شود و دوست دارند این کار را انجام دهند ، چون احساس لذت می کنند .

9- جوانانی که در در اتاق خود عکس های زنان هنرپیشه و زیبا را نصب می کنند و مدام با عکس آنان زندگی می کنند و در واقع فکر این شخصیت ها ، ذهن آنان را مدام مشغول می کند و لحظه ای نمی توانند از آن رهایی یابند .

10- یکی از علت های این کار ، پرخوری است که این نوع جوانان مرتکب می شوند و همچنین از غذاهای محرک و تند و تیز استفاده می کنند .

 

[rating_form id=”4″]