اهمیت شب زفاف در بین عروس و دامادها
اهمیت شب زفاف در بین عروس و دامادها

اهمیت شب زفاف

اهمیت شب زفاف در بین عروس و دامادها

شب عروسی (زفاف)،شب شروع زندگی مشترک و از جمله شب های مبارک و زیبا،به یاد ماندنی و خاطره آمیز زندگی زوجین است.مبارکی از این جهت است که در روایت آمده مومن با ازدواج و عروسی کردن،نیمی از ایمانش تکمیل می شود و فرشتگان،رحمت خدا را برای عروس و داماد نازل می کنند. البته این شب برای افرادی زیباست که به اصول و قوانینی معتقد هستند و این نوع اشخاص در دنیا کم نیستند. از آموزه های دینی به دست می آید،هم بستر شدن زن و شوهر و ارضای غریزه جنسی از این راه،عبادت محسوب می شود و حتی در روایتی آمده است اگر کسی عمل نزدیکی با همسرشرا همراه باآداب و رسوم آن زود به زود انجام دهد،به یکی از سنت های پیامبران عمل کرده است.

نکته ای که در این جا باید بر آن تاکید کرد،این است که در انسان برخلاف سایر جانداران،کیفیت هم بستر شدن و انجام رفتار جنسی با همسر غریزی نیست،بلکه آموختنی است و باید روش صحیح آن را یاد گرفت،گرچه اصل وجود غریزه جنسی غریزی و فطری است . به همین دلیل یکی از ضروریات برای هر پسر و دختر جوان که تصمیم به ازدواج دارند،این است که دانستنی های لازم برای این کار را یاد بگیرند.این دانستنی ها شامل مقدمات هم بستر شدن ،شناخت نیازهای عاطفی یکدیگر در هنگام در هنگام آمیزش و رعایت آن،شناخت راه های مختلف هم بستر شدن، شناخت نیازهای عاطفی یکدیگر در هنگام آمیزش و رعایت آن،شناخت راه های مختلف همبستر شدن،آگاهی ازاحکام شرعی آن اعم از زمان و مکان آمیزش و مسائل دیگر آن مثل غسل و امثال آن،رعایت بهداشت ظاهری مثل مسواک زدن،خوشبو بودن و امثال آن،آگاهی از نکات بهداشتی آمیزش و رعایت آن،آگاهی ضمنی از اختلال های جنسی و صدها نکته ریز و درشت است که باید برای فراگیری ان از راه صحیح از جمله مطالعه کتب مناسب اقدام کنند.

رسیدن زن و شوهر به اوج لذت جنسی(ارگاسم)،یکی از علائم انجام شدن موفقیت آمیز آمیزش جنسیاست.اما با تاسف باید بگوئیم بسیاری از همسران به دلایل مختلف که مهم ترین آن عدم آگاهی است،از انجام رضایت بخش این عمل ناتوانند و به همین جهت به مشکلات زیادی اعم از جسمی و روانی مبتلا می شوند.طبق آمارهای مختلفی که توسط کارشناسان امور خانواده ارائه می شود،درصد قابل توجهی از عوامل اختلاف های خانوادگی،ریشه در این موضوع دارد.حتی شیخ سعدی در گلستان در ضمن داستانی می گوید:

زن کز بر مرد بی رضا برخیزد           زان خانه و زان سرا بلا خیزد

از ان جا که در شب زفاف،هنوز پرده بکارت دختر وجود دارد،معمولا دخترها نگرانی دارند و از انجام عمل زناشوئی می ترسند.به همین دلیل در این شب مرد باید با حوصله و صبر بالایی که از خود نشان می دهد، استرس همسرش را از بین ببرد و با نوازش ها و بازی کردن های مکرر،او را برای یک آمیزش موفق و رضایت بخش آماده کند. از آن جا که در شب زفاف،هنوز پرده بکارت وجود دارد،معمولا دخترها نگرانی دارند و از انجام عمل زناشوئی می ترسند.

به همین دلیل در این شب مرد باید با حوصله و صبر بالایی که از خود نشان می دهد،استرس همسرش را از بین ببرد و با نوازش ها و بازی کردن های مکرر،او را برای یک آمیزش موفق و رضایت بخش آماده کند. همچنین با روشی سعی کند به صورت آرام ،پرده بکارت را ازاله کند تا همسرش خیلی متحمل دردنشود. گاهی اوقات به علت ناشی گری و بی صبری مرد در شب زفاف،زن درد زیادی می کشد و خاطره بدی از اولین آمیزش در ذهنش نقش می بندد،که این امر در آمیزش های بعدی تاثیر می گذارد و حتی موجب مشکلات جسمی و روانی برای زن می شود.

 

[rating_form id=”4″]