پیامدهای فیلم های مستهجن در زندگی زناشویی

فیلم های مستهجن 

پدیده اینترنت ، به عنوان اصلی ترین ابزار اطلاع رسانی ، جذاب ترین دنیای مجازی برای جوانان است که بزرگترین طیف مخاطبین و فعالان دنیای اینترنتی را تشکیل می دهند . نبود محدودیت سنی در اینترنت ، به جوانان اجازه دیدن فیلم و عکس و محتوای غیر اخلاقی و مستهجن را می دهد که خود ، یکی از عوامل زمینه ساز انحرافات جنسی است .

پخش مستمر تصاویر و محتوای ضد اخلاق و عفت از بسیاری شبکه های ماهواره ای و سهولت استفاده از ماهواره در جامعه امروزی نیز ، نیاز به توضیح و توصیف ندارد . سالانه فیلم ها ، تصاویر ، مجلات و حتی بازی های کامپیوتری بسیاری در غرب برای بر انگیختن و تحریک میل جنسی ساخته می شود که ویرانگر و مخرب است . یکی از راهکارهای مهم تربیتی در این میان ، آگاهی بخشی به جوانان و خانواده برای پی بردن به عواقب جبران ناپذیر این فیلم ها و تصاویر است .

در بسیاری از امور زندگی ، عدم آگاهی و شناخت نسبت به بسیاری از امور باعث می شود فرد ناآگاهانه بدون دانستن پیامدها و ضررهای آن به سوی آن کشیده شود که انحرافات جنسی از همین امور است . از این رو ، دانستن پیامدهای روحی و جسمی این هرزگی ها ، چه از دیدگاه دین و چه از نظر روان شناسی ، ضروری است جنسی و روشی در جهت کنترل مثبت این انحرافات می باشد .

یکی از مهمترین آسیب های روابط زناشویی ، تماشای این گونه فیلم ها به همراه همسر برای افزایش تمایلات جنسی و افزایش شور و حرارت جنسی است که مطمئناً کار درستی نیست و با نکاتی که بیان می شود ، ملاحظه خواهیم کرد که نمی توان از این فیلم ها یا محتواها برای یاد گرفتن رابطه جنسی استفاده نمود . 

فیلم های مستهجن  آموزشی نیست 

ممکن است برخی تصور کنند این فیلم ها می توانند اثر آموزشی موثر داشته باشند و برای جوانانی که منبعی برای یادگرفتن مهارت های جنسی ندارند ، مفید باشد ، اما اینطور نیست . این فیلم ها به منظور کسب درآمد ساخته شده اند و تقریباً در هیچ کدام از آن ها اثری از آموزش مشاهده نمی شود . زوج ها هم با دیدن این فیلم ها ، نمی توانند مهارت ها یا روش های جدیدی یاد بگیرند ؛ چرا که در بسیاری از فیلم های جنسی ، روش های غیر بهداشتی و ناسالم رابطه جنسی به نمایش گذاشته می شود که ممکن است همسران به تقلید از آن بپردازند و خودشان را با مشکلات متعددی روبرو کنند .

فیلم های مستهجن توقعات نابه جا و نارضایتی جنسی ایجاد می کنند 

از مهمترین مشکلاتی که اینگونه فیلم ها برای زوج ها ایجاد می کنند ، بالا بردن سطح توقع همسران از عملکرد جنسی همدیگر است .کسانی که در این فیلم ها نقش ایفا می کنند از لحاظ زیبایی ظاهری و توانایی بالا جسمانی به دقت دستچین شده اند و از آنجا که این فیلم ها برای اهداف تجاری ساخته می شوند ، دست به کارهایی می زنند که در رابطه معمول زناشویی اتفاق نمی افتد .

آن ها برای انجام این کارها پول می گیرند و برای کسب درآمد بیشتر ، دست به هر کاری می زنند . تماشای آن ها می تواند به صورت ناخودآگاه این تصویر را ایجاد کند که برای مثال اندام همسرمان بایستی شبیه چنین افرادی باشد و عملاً میزان رضایت جنسی زنان و مردان کاهش می یابد که بسیار مخرب است .

فیلم های مستهجن صمیمیت زوجین را کاهش می دهد 

رویارویی با فیلم های مستهجن جنسی ، باعث می شود افراد برای رابطه جنسی بدون عاطفه اهمیت بیشتری قائل شوند ، چرا که در این فیلم ها همه روابطی که به نمایش در می آید ، خشن و خالی از کوچکترین عاطفه انشانی است . تماشای اینگونه فیلم ها باعث می شود رابطه جنسی به جای تعاملی معنادار با همسر به یک رفتار بی معنا تبدیل شود . این فیلم ها به خصوص برای زوج هایی که درباره روابط جنسی با یکدیگر مشکل دارند یا نمی توانند به همدیگر اعتماد کنند می تواند بسیار مخرب باشد .

فیلم های مستهجن رفتار و نگرش های غلط جنسی ایجاد می کند 

اعتیاد به دیدن این فیلم ها ، این توان را دارد که اعمال ، نگرش ها و باورهای جنسی افراد را تغییر دهد و حتی تعریف شخص از رفتار جنسی را دگرگون سازد 

فیلم مستهجن
فیلم مستهجن

فیلم های مستهجن خودارضایی شدید در پی دارد 

 تماشای تصاویر و فیلم های هرزه ، به خصوص در مردان باعث تحریک شدید جنسی خواهد شد و در نهایت مشاهده می شود حتی تماشای یک عکس مستهجن ، به آسانی میل شدیدی برای خودارضایی در فرد ایجاد می کند و تا زمانی که فرد خودارضایی نکند ، احساس تنش و اضطراب شدید خواهد داشت .

فیلم های مستهجن مشکلات فردی به بار می آورد 

تماشای این فیلم ها ، باعث بروز مشکلاتی برای فرد ، همسر و جامعه می شود . برای مثال متخصصان عصب شناسی به این نتیجه رسیده اند که : 

  • تماشای زیاد اینگونه فیلم ها باعث از بین رفتن واکنش های جنسی در مردان جوان سالم می شود .
  • بین تماشای این فیلم ها و افسردگی رابطه ای قوی وجود دارد .
  • تماشای اینگونه فیلم ها باعث بوجود آمدن رفتار پرخاشگرانه می شود .
  • تماشای این فیلم ها می تواند به نوعی به اعتیاد تبدیل شود ؛ به صورتی که زن یا مرد بدون دیدن این فیلم ها نتوانند با همسرشان رابطه جنسی برقرار کنند یا بدتر از آن تماشای این فیلم ها را به رابطه جنسی سالم با همسرشان ترجیح دهند.
  • وابستگی به تماشای اینگونه فیلم ها ، سبب انزوا و دوری فرد از اجتماع و کاهش روابط اجتماعی او می شود ؛ چرا که فرد نیازهای جنسی خود را با استفاده از این تصاویر و خودارضایی مرتفع می سازد و نیاز و تمایلی برای ارتباطات اجتماعی نخواهد داشت .

موجب ابتلا به انواع اختلالات و انحرافات جنسی می شود 

گاهی برخی افراد به بهانه کاهش یا رفع اختلالات عملکردهای جنسی خود ، به سمت تماشای فیلم مستهجن می روند . در حالی است که تماشای این فیلم ها ، خود عامل ایجاد کننده یا تسهیل کننده بسیاری از اختلالات و انحرافت جنسی مانند کم میلی جنسی ، بیزاری جنسی ، انزال زودرس ، عورت نمایی و … است .

فیلم های مستهجن وابستگی ایجاد می کند 

افرادی که به تماشای فیلم های مستهجن می پردازند ، به مرور زمان به آن وابسته می شوند و به نظر می رسد تصاویر ، به عنوان یک محرک قدرتمند جنسی در زندگی این افراد نقش بازی می کند . برای این افراد ، نسبت به فیلم هایی که دیده اند مشغولیت ذهنی زیادی ایجاد می شود ؛ دائماً در پی تصاویر جدیدتر و متنوع می گردند ؛ نمی توانند جلو خودشان را بگیرند ؛ در ساعاتی که امکان استفاده ندارند دچار دلهره و اضطراب می شوند و این یعنی وابستگی فرد به تماشای این تصاویر .

نتیجه 

تماشای فیلم ها یا عکس های روابط جنسی ، نه تنها صمیمیت و شور و تمایل جنسی بین همسران را افزایش نمی دهد ، بلکه به شیوه های گوناگون باعث تخریب رابطه عاطفی بین همسران هم می شود .بنابراین ، برای بهبود رابطه با همسرتان : 

  • کتاب مفید در مورد بهتر کردن روابط جنسی بخوانید 
  • با هسرتان صحبت کنید و از او بخواهید روش هایی را که باعث افزایش لذت او می شود ، برایتان توضیح دهد . شما هم برای او توضیح دهید چه چیز را بیشتر دوست دارید .
  • در صورتی که نتیجه نگرفتید یا اگر در حوزه های دیگری نیز احساس مشکل می کنید ، حتماً مشکل را با یک مشاور متخصص در میان بگذارید .

[rating_form id=”4″]